• spöke

Juliga flicknamn

Har gjort en liten namnlista (igen). Den här gången med juliga flicknamn. Tomte
    Vilket namn gillar du bäst?

(Lite inspiration för de som letar namn. Eller bara lite julnöje för de som gillar namn i allmänhet.)

Kommentera gärna namnen på listan också. Och kom med kompletteringar.

God jul önskar Spöke

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-14 14:03
    Juliga pojknamn: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m67948034.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Juliga flicknamn
  • spöke
    EvelinasSyster skrev 2012-12-14 17:51:43 följande:
    Julia, det ska dottern i magen heta Hjärta
    Dixie skrev 2012-12-14 19:02:45 följande:
    Noelle!!
    Natulcien skrev 2012-12-14 19:18:09 följande:
    Snö är vackert. Men jag skulle nog inte döpa ett barn till det ändå. Jag röstade på klassiskt vackra Julia.
    sasso78 skrev 2012-12-14 19:30:08 följande:
    Natalie för det heter min dotter Hjärta Fast hon stavar Nathalie.
    junjul skrev 2012-12-16 01:10:43 följande:
    Julia, Lucia och Maria :):):)
    Tack för era röster och kommentarer! Solig

• Vulpecula
    spöke skrev 2012-12-17 10:21:44 följande:
    Var han saffransfärgad?

Japp, i alla fall delvis. :D
  • cffc

Röstade på December då jag alltid gillat det men annars skulle jag rösta på Ängla

• IsDimma

Gillar Julia och Noelle, röstar efter mycket funderande på Julia.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • violatricolor

Ängla är ett namn jag verkligen inte gillar. Jag gillar änglar men förknippar dem med döden så jag tycker bara det namnet passar på barn som dött runt födseln - då kan det vara vackert.

• Loriyana

LUCIA såklart! För det heter min dotter :)

• Loriyana

Tycker också om "Saffran"...hmm får jag en dotter till kanske hon får heta det :)

• spöke
    IsDimma skrev 2012-12-23 20:09:27 följande:
    Gillar Julia och Noelle, röstar efter mycket funderande på Julia.
    Glad
    violatricolor skrev 2012-12-29 10:50:17 följande:
    Röstade på Lucia men även Anna och Natalia är fina. Saffran är fint men helst som efternamn.
    Glad
    violatricolor skrev 2012-12-29 10:53:19 följande:
    Ängla är ett namn jag verkligen inte gillar. Jag gillar änglar men förknippar dem med döden så jag tycker bara det namnet passar på barn som dött runt födseln - då kan det vara vackert.
    Kanske för att termen "änglabarn" och "änglaförälder" används i vissa kretsar...
    Loriyana skrev 2012-12-29 10:56:38 följande:
    LUCIA såklart! För det heter min dotter :)
    Fint!
    Loriyana skrev 2012-12-29 10:57:31 följande:
    Tycker också om "Saffran"...hmm får jag en dotter till kanske hon får heta det :)
    Det blir en riktig lussefamilj då.

• Servilia

Röstade på Anna. Ett vettigt namn som alltid är lika inne.

Min dotter var beräknad till 13 december, och hade hon fötts då så hade hon fått heta Lucia i andranamn. Som en kul grej, men även för att det är väldigt vackert, och som minne av hennes födelsedag. Men jag skulle inte ta ett så konstigt namn som tilltalsnamn - det får barnet bara lida för på olika sätt genom livet. Både för en flicka som har det typiska luciautseendet, och för en flicka som är den sista som skulle bli vald, så skulle namnet kunna användas på ett kränkande sätt.  

• Lilia

Jag röstar på Clementine för det hete min kanin. Min hona fick ungar (vi trodde vi köpte två honor, och det gick ju bra, tills de blev könsmogna =P) då Clementine skuttade ur boet var hon lika liten som en clementin, så då fick hon heta så. =)

• spöke
    Servilia skrev 2013-01-10 04:13:19 följande:
    Röstade på Anna. Ett vettigt namn som alltid är lika inne.

Min dotter var beräknad till 13 december, och hade hon fötts då så hade hon fått heta Lucia i andranamn. Som en kul grej, men även för att det är väldigt vackert, och som minne av hennes födelsedag. Men jag skulle inte ta ett så konstigt namn som tilltalsnamn - det får barnet bara lida för på olika sätt genom livet. Både för en flicka som har det typiska luciautseendet, och för en flicka som är den sista som skulle bli vald, så skulle namnet kunna användas på ett kränkande sätt.  
    Anna är tidlöst vackert.
  • spöke
    Lilia skrev 2013-01-10 04:34:35 följande:
    Jag röstar på Clementine för det hete min kanin. Min hona fick ungar (vi trodde vi köpte två honor, och det gick ju bra, tills de blev könsmogna =P) då Clementine skuttade ur boet var hon lika liten som en clementin, så då fick hon heta så. =)
    Gulligt!
Svar på tråden Juliga flicknamn