• Anonym (orolig)

Blöda vid IVF? Hjälp!!

Måste bara få fråga...
    I dagarna skulle min BIM ha varit om jag inte gjort IVF.
    Jag är på ruvardag 9 men har sån "mensvärk".
    Och det är precis denna tid jag brukar ha ont i mina vanliga cykler också.
    kan man blöda ändå?

tar progesteron i vagitorieform

är så orolig att det ska bli rött på papperet varje gång jag går på toa... 

• Svar på tråden Blöda vid IVF? Hjälp!!
  • familjenekberg

Kan inte säga om det lyckas eller ej. Men av min erfarenhet så kan mensen bli sen på grund av medicinen. Fast jag har haft mensvärk när det lyckas också. Så jag kan bara hålla tummarna att det lyckas.

Ruvtiden är jobbigast man går genom hopp och förtvivlan flera gånger om dagen. Vill önska dig lycka till och säga att det är inte kört än.

• Vickan I

Har nog haft de flesta varianterna också. Mensvärk och blod där det inte lyckats, mensvärk och blod men som blev bebis ändå, bara värk som inte blev ngt då vaggisarna försenade blödningen, massa värk så jag trodde det var kört men som blev bebis. Så med andra ord, det går inte säga. Håller tummarna att det är tidig växtvärk och allt är som det ska :). Ruva är ren terror!

• Anonym (orolig)

Har blivit gravid två gr tidigare, för många år sedan.
    På naturlig väg. Båda gånger trodde jag mensen skulle komma för jag hade ont men den kom aldrig...

Man läser om tjejer som har mensvärk som resulterar i bebis men man vågar inte hoppas efter 3 år. är så rädd.
    trodde inte det skulle vara så här jävligt att ruva, det ÄR terror, du har rätt.

Jag kan alltså inte förvänta mig nått? 

• Vickan I

Tänk bra saker (lätt säga jag vet) fram till td och att du inte blöder är ju positivt :)! Mensvärk utan blod är ju ett gott tecken iaf! Visst att det kan vara ngt annat, men välj se det som ngt positivt!!!

• CookieKaka

Jag hade mensvärk från he....v...et från rd 8 tror jag det var! Fick sjuka flytningar av proggisarna oxå så jag sprang konstant på toa för att se om det var mensen men den kom aldrig och nu är vi i v29! 

Håller tummar och tår för er! 

• Anonym (orolig)

Åh så "skönt" att läsa att du hade det så, ungefär samtidigt som mig också.
    Har faktiskt tagit en panodil för att kunna slappna av.
    ja det känns ju ständigt som att "nått rinner ut" av vaggisarna.. äckligt.
    är på cd 24 idag så även om det är mens så bör den inte komma just idag, i så fall om några dagar.
    Ska försöka tänka positivt 

• CookieKaka

När har du TD? 
    Jag kan ärligt säga att jag INTE höll mig tills dess, kollade redan efter några dagar för att få neg efter ÄL-sprutan så att jag skulle kunna "lita" på ett ev. plus. När jag fått ett neg test tror det var på rd 5 så höll jag mig bara till rd 10 sen testade jag och fick ett svagt plus på kvällen men ett neg på morgonen (rd 11) sedan svagt plus på kvällen igen och då höll jag mig till TD för jag kände att jag inte kunde hantera svängningarna!

• Anonym (orolig)
    CookieKaka skrev 2012-12-16 15:50:29 följande:
    När har du TD? 
    Jag kan ärligt säga att jag INTE höll mig tills dess, kollade redan efter några dagar för att få neg efter ÄL-sprutan så att jag skulle kunna "lita" på ett ev. plus. När jag fått ett neg test tror det var på rd 5 så höll jag mig bara till rd 10 sen testade jag och fick ett svagt plus på kvällen men ett neg på morgonen (rd 11) sedan svagt plus på kvällen igen och då höll jag mig till TD för jag kände att jag inte kunde hantera svängningarna!

Oj så du fick alltså ett neg mellan två positiva?
    jag har testdag den 23e på söndag. En vecka kvar. Idag rd 10.
    Igår hade jag hemskt ont men idag bara pyttepyttelite.
    Tog panodil igår men ingen idag.
    jag är livrädd för ett neg därav min rädsla att testa.
    Är rädd för det negativa för jag kommer tyvärr bryta ihop totalt och jag orkar inte det nu... baksidan av karusellen.

Måste säga du hjälper enormt med dina berättelser. 
  • CookieKaka

Ja precis neg mellan två positiva! Gissa om jag deppade!!!! Men enligt min läkare så kan det bli så beronende på HCG nivåer å annat... Men på TD så var det ett klart och tydligt plus :)

• Anonym (orolig)
    CookieKaka skrev 2012-12-16 18:51:01 följande:
    Ja precis neg mellan två positiva! Gissa om jag deppade!!!! Men enligt min läkare så kan det bli så beronende på HCG nivåer å annat... Men på TD så var det ett klart och tydligt plus :)
    aha jag förstår..
    tusen tack för alla svar.
    håll tummarna för mig 
Svar på tråden Blöda vid IVF? Hjälp!!