• Anonym (orkar inte)

Vill flytta över sundet? får jag det? vårdnadstvist

Jag är en mamma med ett barn och ett på väg med samma man.
    Jag har inget jobb just nu i Sverige som kommer bidra med att vi får det bra när lillen är född och svårigheten att få ett nytt är övermäktig. Jag vill flytta över till Köpenhamn och känner att det hade varit det bästa för oss som familj.
    Problemet är att pappan kommer aldrig godkänna.
    Kan tillägga att han har slagit oss både mig och mitt barn och ligger i en tvist som ännu ej kommit till rätten.
    utredning görs även av soc i det fall att det finns 2 anmälningar om våld mot vårt barn och även mot varandra, Alltså jag skulle ha slagit honom, men själva verket var det självförsvar då jag tröttnat ta stryk av denna  hänsynslösa människa under denna graviditet, samma när jag var gravid med vårt första.
    Jag har gjort fel som låtit honom få chans på chans--- jag vet så diskutera inte med mig om detta. 
    Men får jag lov att flytta till ett annat land? kan ju inte direkt påstå att det skulle bli mycket jobbigare att träffa sina barn då han har lika långt dit som hit. 
    Blev ganska snabbt skrivet.. så sorry för om ni missförstår något.

• Svar på tråden Vill flytta över sundet? får jag det? vårdnadstvist
  • Anonym (orkar inte)
    Anonym (orkar inte) skrev 2012-12-16 13:05:05 följande:
    Jag är en mamma med ett barn och ett på väg med samma man.
    Jag har inget jobb just nu i Sverige som kommer bidra med att vi får det bra när lillen är född och svårigheten att få ett nytt är övermäktig. Jag vill flytta över till Köpenhamn och känner att det hade varit det bästa för oss som familj.
    Problemet är att pappan kommer aldrig godkänna.
    Kan tillägga att han har slagit oss både mig och mitt barn och ligger i en tvist som ännu ej kommit till rätten.
    utredning görs även av soc i det fall att det finns 2 anmälningar om våld mot vårt barn och även mot varandra, Alltså jag skulle ha slagit honom, men själva verket var det självförsvar då jag tröttnat ta stryk av denna  hänsynslösa människa under denna graviditet, samma när jag var gravid med vårt första.
    Jag har gjort fel som låtit honom få chans på chans--- jag vet så diskutera inte med mig om detta. 
    Men får jag lov att flytta till ett annat land? kan ju inte direkt påstå att det skulle bli mycket jobbigare att träffa sina barn då han har lika långt dit som hit. 
    Blev ganska snabbt skrivet.. så sorry för om ni missförstår något.
    Ingen???
  • Anonym

Du får flytta men har ni gv får barnen stanna då får du inte flytta till granngården om pappan inte skriver på flytten för barnen. Men som svar på din fråga ja du får flytta över sundet men barnen kanske får stanna

• Anonym (orkar inte)
    Anonym skrev 2012-12-16 13:16:15 följande:
    Du får flytta men har ni gv får barnen stanna då får du inte flytta till granngården om pappan inte skriver på flytten för barnen. Men som svar på din fråga ja du får flytta över sundet men barnen kanske får stanna
    jag fattar verkligen inte.. man kan ju inte bli tvingad att stanna för att annars måste barnen stanna... usch hatar svenska systemet kring vårdnad...Vi har Gemensam vårdnad

• Regnig måndag
    Men det har väl lättats nu så att man faktiskt kan byta bostad inom rimligt avstånd?
    Eller har jag fått för mig helt fel?

Praktiskt för TS borde vara att så länge som barnet ligger i magen kan hon flytta var hon vill men inte på storasyskonet?
    Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • Anonym
    Anonym (orkar inte) skrev 2012-12-16 13:19:59 följande:
    jag fattar verkligen inte.. man kan ju inte bli tvingad att stanna för att annars måste barnen stanna... usch hatar svenska systemet kring vårdnad...Vi har Gemensam vårdnad  

Har ni gv ska den andra vårdnadshavaren skriva på att barnet får flytta gör den inte det får barnet enl lag inte flytta med utan stanna. Har ts ev så är det bara att flytta slänger ts möjliggör ett ug, men hade ts haft ev hade tråden aldrig behövt starta så därför utgår jag från att de har gv och skriver inte båda vårdnadshavarna på barnetsflytt får som sagt ts flytta själv
  • Anonym (orkar inte)
    Anonym skrev 2012-12-16 13:30:03 följande:

Har ni gv ska den andra vårdnadshavaren skriva på att barnet får flytta gör den inte det får barnet enl lag inte flytta med utan stanna. Har ts ev så är det bara att flytta slänger ts möjliggör ett ug, men hade ts haft ev hade tråden aldrig behövt starta så därför utgår jag från att de har gv och skriver inte båda vårdnadshavarna på barnetsflytt får som sagt ts flytta själv
    Vi har papper som vi skrivit på båda två att umgänget ska ske enligt viss ordning, samt att barnet ska stå skrivet hos mig oavsett, och att jag får flytta om jag vill... men jag vet inte hur långt det gäller...
  • Anonym
    Anonym (orkar inte) skrev 2012-12-16 13:43:23 följande:
    Vi har papper som vi skrivit på båda två att umgänget ska ske enligt viss ordning, samt att barnet ska stå skrivet hos mig oavsett, och att jag får flytta om jag vill... men jag vet inte hur långt det gäller...
    Det pappret gäller inte.
  • Anonym (orkar inte)
    Anonym skrev 2012-12-16 13:44:56 följande:
    Det pappret gäller inte.
    men herregud... specificera varför!
  • Anonym
    Anonym (orkar inte) skrev 2012-12-16 13:45:59 följande:
    men herregud... specificera varför!
    Man kan inte själv avtala om människor så klart.
  • Anonym
    Anonym (orkar inte) skrev 2012-12-16 13:43:23 följande:

Du gör allt för att inte svara på hur vårdnaden ser ut, det får mig att tro ännu mer att ni har gv och då får du flytta men inte barnen om döden andra vårdnadshavaren inte godkänt det. Papper om att du får flytta? Vem har skrivit det? Och vårdnaden hur ser den ut är ni vårdnadshavare båda två eller bara du eller bara han? Att barnet står skrivet hos dig betyder ingenting
  • Anonym

Jo det kan det göra vad det gäller hur ug ska ske

Anonym skrev 2012-12-16 13:44:56 följande:
    Det pappret gäller inte.

• Anonym (orkar inte)
    Anonym skrev 2012-12-16 13:49:18 följande:

Du gör allt för att inte svara på hur vårdnaden ser ut, det får mig att tro ännu mer att ni har gv och då får du flytta men inte barnen om döden andra vårdnadshavaren inte godkänt det. Papper om att du får flytta? Vem har skrivit det? Och vårdnaden hur ser den ut är ni vårdnadshavare båda två eller bara du eller bara han? Att barnet står skrivet hos dig betyder ingenting
    JAg har ju redan berättat att vi har gv i första inlägget, samt som svar på andras inlägg... Vad mer vill du veta... Vi skrev det tillsammans så att det inte skulle bli jobbigt i framtiden... nu är framtiden här. 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-12-16 13:51:06 följande:
    Jo det kan det göra vad det gäller hur ug ska ske
    Bara så länge föräldrarna är överens...
  • Anonym
    Anonym (orkar inte) skrev 2012-12-16 13:57:33 följande:
    JAg har ju redan berättat att vi har gv i första inlägget, samt som svar på andras inlägg... Vad mer vill du veta... Vi skrev det tillsammans så att det inte skulle bli jobbigt i framtiden... nu är framtiden här. 

Rödpennan då har du svaret, skriver inte den andra vårdnadshavaren på fotopapper så får inte barnen flytta i juridisk mening men du får ju flytta och bli uf
  • Anonym

Man kan alltid flytta, kanske inte alltid det "bästa" men flytta kan man.. Har för mig att barnet skrivs automatiskt hos den personen den bor hos ändå, även fast det tar längre tid..

• Anonym
    Anonym skrev 2012-12-16 14:07:25 följande:
    Man kan alltid flytta, kanske inte alltid det "bästa" men flytta kan man.. Har för mig att barnet skrivs automatiskt hos den personen den bor hos ändå, även fast det tar längre tid..

Ja så är det men drar den andra vårdnadshavaren det till tr så betyder boendet ingenting oftast så får barnet flytta tillbaka till den andra som bor kvar och ts kan förlora inte bara boende utan även vårdnad då ts visar på att ts inte kan samarbeta utan gör som ts vill. Så att flytta utan godkännande kan få stora konsekvenser men vill ts testa helt okej jag är inte hennes ombud som tur är
  • Anonym (Wynja)

Du får inte ens flytta över gatan med barnen utan hans tillstånd.
    Kämpa dig blå för enskild vårdnad, för med gemensam kommer du och barnet stå under hans kontroll tills minstingen är myndig. Och med en våldsverkare kan man inte ha gemensam vårdnad.

• Tonårsmorsan
    Jodå. Man får visst flytta till granngården med barn om man så vill. En vårdnadshavare får flytta vart hen vill med sina barn. Däremot kan då den andra vårdnadshavaren dra igång en vårdnadstvist som den vårdnadshavaren säkert vinner om hens umgänge påverkas av flytten.
    Att flytta utomlands brukar däremot inte gå. Då kommer troligen den andre vårdnadshavaren få boendet om barnet... om den vårdnadshavaren vill ha det vill säga...  
    Stå på dig, annars gör någon annan det.
Svar på tråden Vill flytta över sundet? får jag det? vårdnadstvist