• Hallonet

Vettig marsvinsuppfödare i Sthlm?

Hej!

Jag och min man vill köpa två marsvinstjejer. Jag söker med ljus och lykta efter en uppfödare i Sthlm som har ngn kull på gång... Har sökt på marsvinsföreningens hemsida och har mejlat de som finns i trakten, hoppas på svar där. Men, det var ju inte direkt många som fanns med på deras hemsida. Finns det ngt sätt att finna fler uppfödare?

Vi vill ha två glada, pigga och friska tjejer. Korthåriga, strävhår eller teddy... De får gärna vara flerfärgade eller har knasiga teckningar. Glad Har ingen koll på alla raser med namn på teckning osv... Och de ska inte ställas ut, enbart fungera som sällskap! Så vi bryr oss inte alls om ngt som skulle falla under "skönhetsfel" på en utställning.

Så om ni känner till ngn som har ngt på gång eller har ett par tjejer att sälja i Sthlmstrakten, säg till eller tipsa gärna om oss. Vill inte köpa från djuraffär då jag läst mig till att det inte alls är ngt vettigt av flera anledningar.  

Tips emottages alltså tacksamt om uppfödare som har grisar som stämmer in någorlunda på min beskrivning.       

• Svar på tråden Vettig marsvinsuppfödare i Sthlm?
  • Hallonet

Tack för svar! Lite sent dock, vi köpte oss två tjejjor före nyår som nu är våra gullegrisar här hemma. Solig

Svar på tråden Vettig marsvinsuppfödare i Sthlm?