Anne69 skrev 2012-12-17 14:49:28 följande:
Jag tycker att du har fått flera bra svar. Själv skulle jag reagera positivt på ditt samtal för då förstår jag att du ser vad ditt barn gör mot andra och hur det blir för dem. Sen skulle jag inte heller vilja ha adhd som en ursäkt, däremot kan det fungera som förklaring. Och väl som ett skäl för att säkra att ditt barn får det stöd han behöver för att kunna gå i vanlig klass. Min fråga till dig skulle med automatik vara om ni har sökt resurs för honom och om ni tror att det finns något vi andra föräldrar kan göra för att driva den processen framåt.
Ja, det är bra svar. =)
Pratade med ytterligare en förälder igår som också var väldigt positiv och inte dömande. De är flera som hjälps åt att ringa och prata med lärare/rektor osv. Det är inte bara mitt barn och mitt barn är absolut inte värst.
Allt var bara så himla mycket just den här veckan för det var så mycket som var annorlunda i skolan. enkla saker som har fungerat hela hösten.
Men tyvärr har han fått en stämpel nu så även om hans reaktion skulle tolkas som normal på ett annat barn så reagerar man extra på honom. Tyvärr blir det så. Han har lång väg tillbaka innan hans reaktioner som inte är så stora inte tolkas som utbrott!