• Pipam

Biverkningar Metformin

Jag har nu hållt på med metforminet i snart två veckor... En vecka med halv dos och därefter har jag ökat.. Har sedan i helgen mått så fruktansvärt illa. Kan inte få i mig varm mat eller kaffe. Får kväljningar av bara tanken nästan!

Jag äter ju enligt LCHF men det är samma sak, jag mår illa bara jag tänker på fett, grädde osv.

Jag har fått peta i mig lite knäckebröd, samt den lilla fil och flingorna jag kunde få ner!
    Det enda jag känner att min kropp vill ha är typ knäckebröd och cola.

(Har alltid fått äta knäckebröd vid magkatarr och avslagen cola vid magsjuka så jag vet inte om jag förknippar illamående med det eller hur det är)

LCHF kan jag ju skita i :( Tror ni att det har blivit "för" bra med strikt LCHF och metforminet? Läkaren sa till mig att äta något sött om jag kände mig lite konstig av medicinen men det har jag ju inte gjort för jag vill ha så stort resultat som möjligt.

Tankar? pepp? Jag vill ju ner i vikt men det här håller ju inte... Sitter på jobbet med världens huvudvärk förutom illamåendet...

• Svar på tråden Biverkningar Metformin
  • Emzzannn

Hej! Jag gick på metformin i samband med pergotime!
    Jag mådde också illa, värst va på kvällarna, men de hjälpte att ta ett glas vatten o lägga mig direkt. Men viktigast på dagen va att jag åt frukost annars så jäklar mådde jag dåligt, så fick springa upp direkt när jag vaknade hehe, testa dig fram med allt.. Kanske ngn nöt hjälper dig? :)
    Kramar ifrån en pcoare

Svar på tråden Biverkningar Metformin