• Anonym

Min så kallade kompis har anmält oro till soc för mina barn enbart pga avundsjuka

Är så jävla arg, ledsen och förbannad just nu.

En så kallas kompis har anmält till soc om oro för mina barn.

Hon har ALLTID varit avundsjuk på allt jag gjort, varit ensamstående en längre tid och då pluggade jag och jobbade samtidigt, och då grinade hon när hon fick höra att jag fått ett längre vik, och sa att allt va så orättvist för att hon inte fick nåt längre vik.

Samma sak när jag fick en son och då har jag även döttrar sen innan. Då va hon hon/ är avundsjuk på det, hon har bara av samma sort.

Och nu har jag börjat jobba igen efter föräldrarledigheten och då är hon avundsjuk för att jag fått jobb direkt. och då har hon gjort denna anmälan. Vet att jag inte har nåt att oroa mej för, då många säger att jag tar bra hand om mina barn och att jag vet att de har det bäst. Även förskolepersonal intygar det.

Men är ändå så arg, varför gör man nåt sånt här? Vad händer nu? ska på ett möte, vad frågar de?

• Svar på tråden Min så kallade kompis har anmält oro till soc för mina barn enbart pga avundsjuka
  • Anonym

Ska inte nämna henne! Utan kommer enbart skita i henne.

jag vet hur det ligger till och det är huvudsaken så %%%%%% kan enbart hålla tyst!!!!

Tack ni som svarat med tips och snällt :)
    Nu bryr jag mej inte mer i detta! Hej då!

• Grandmother
    Anonym skrev 2012-12-18 15:57:25 följande:

jag vet hur det ligger till och det är huvudsaken så %%%%%% kan enbart hålla tyst!!!!

Varför tar du då åt dig om du inte gjort galet?
  • Anonym

Tar absolut inte åt mej men förstår mej bara inte på folk som beter sig på vissa sätt. Tyvärr finns det ju såna överallt så kommer aldrig begripa mej på dem, men är helt säker på att det är dem som har mest problem

• Topcom
    Grandmother skrev 2012-12-18 16:31:30 följande:

Varför tar du då åt dig om du inte gjort galet?
    Men vadå, skulle du tycka det var helt ok och inte alls tråkigt och ledsamt om du blev anmäld till soc, även om du visste att du var en bra förälder? Anmälningen är givetvis ett hugg i ryggen, hur man än vrider och vänder på det.
  • Anonym (%%%%%%)
    Anonym skrev 2012-12-18 15:57:25 följande:

Jag skrev kanske, inte att det är så..

Med det svaret du gav så har du nog problem! 

En nära vän till mig sa ock så att hennes barn hade det bäst, men inte enligt Soc, så bara för att man själv inte anser att man gör fel så kan man faktiskt göra det..

Återigen så säger inte jag att DU har gjort nåt fel..

• Life

Bara en fundering - hur vet du att det är hon? Det får väl soc inte säga?

• Grandmother
    Topcom skrev 2012-12-18 17:02:31 följande:
    Men vadå, skulle du tycka det var helt ok och inte alls tråkigt och ledsamt om du blev anmäld till soc, även om du visste att du var en bra förälder? Anmälningen är givetvis ett hugg i ryggen, hur man än vrider och vänder på det.

Nu handlar inte tråden om mig.Det framgår klart o tydligt
  • Anonym

Men ts ni har olika syn på saken och eu kan faktiskt vara så inne i ditt tänk att du inte ser klart, men är det som du säger så borde du inte reagera med så hårda inlägg till vissa här som ser utifrån eller kommer du gå lika hårt åt på soc om de inte ser på saken som du? Var glad ni kan ju bara få bättre hjälp så ni får det än bättre och som sagt har du rätt behöver du inte oroa dig och då kan du taga ner dina svar som jag nu anmält

• Anonym
    Life skrev 2012-12-18 17:27:44 följande:
    Bara en fundering - hur vet du att det är hon? Det får väl soc inte säga?

Jo, om anmälaren lämnar namn när den anmäler lämnar soc ut det.
  • Grandmother
    Topcom skrev 2012-12-18 17:02:31 följande:

Topcom skrev 2012-12-18 23:18:25 följande:
    Eh nej exakt, det handlar inte om dig?

Såvarför skriver du som i inlägget överst i då?
  • Topcom
    Grandmother skrev 2012-12-19 11:54:55 följande:

Såvarför skriver du som i inlägget överst i då?
    För att du ska få lite perspektiv på det hela. Nej, tråden handlar inte om dig, men då du (antagligen) inte har befunnit dig i ts situation tycker jag det är konstigt att anser att hon inte ska känna något alls gentemot detta, inte ens vara ledsen och besviken. Jag säger bara att jag förstår hennes känslor, även om anmälningen är falsk blir man ju ledsen som mamma att någon inte har tilltro i ens föräldraroll.
  • Grandmother
    Topcom skrev 2012-12-19 12:00:22 följande:
    För att du ska få lite perspektiv på det hela. Nej, tråden handlar inte om dig, men då du (antagligen) inte har befunnit dig i ts situation tycker jag det är konstigt att anser att hon inte ska känna något alls gentemot detta, inte ens vara ledsen och besviken. Jag säger bara att jag förstår hennes känslor, även om anmälningen är falsk blir man ju ledsen som mamma att någon inte har tilltro i ens föräldraroll.

Du skall inte anta saker du ej har bevis för
  • Anonym (hanna)

Men kan man göra en anmälan bara hur som helst, måste man inte vara mer specifik än att barnen kanske inte har det bra?? VAD har hon sagt om dig, vad menar hon att du gör eller inte gör mot dina barn?

• sextiotalist
    Anonym (hanna) skrev 2012-12-19 12:06:01 följande:
    Men kan man göra en anmälan bara hur som helst, måste man inte vara mer specifik än att barnen kanske inte har det bra?? VAD har hon sagt om dig, vad menar hon att du gör eller inte gör mot dina barn?
    Det kan man göra, du kan anmäla brott hur som helst också. Skillnaden är att anmäler man brott utan anledning så tror jag att det är åtalbart, men det är inte om du anmäler oro för barn   
  • Anonym (hanna)
    sextiotalist skrev 2012-12-20 10:12:39 följande:
    Det kan man göra, du kan anmäla brott hur som helst också. Skillnaden är att anmäler man brott utan anledning så tror jag att det är åtalbart, men det är inte om du anmäler oro för barn   
    Jomen jag menar anmäler man någon för brott måste man väl tala om vilket brott det gäller, inte bara att någon har gjort någonting som bryter mot lagen och det är upp till myndigheterna att ta reda på vad? Är jag orolig för att barnen far illa måste jag väl ha någonting specifikt att ta på, typ "mamman är full varje kväll och springer på krogen och lämnar de små barnen ensamma hemma" eller nåt. Inte bara "jag är orolig för att mamman verkar inte ta hand om barnen på ett bra sätt". Det skulle ju lika gärna kunna handla om att man tycker att de får för mycket godis eller får stanna uppe för sent på kvällen, vilket myndigheterna knappast skulle bry sig om.
  • sextiotalist
    Anonym (hanna) skrev 2012-12-20 11:16:05 följande:
    Jomen jag menar anmäler man någon för brott måste man väl tala om vilket brott det gäller, inte bara att någon har gjort någonting som bryter mot lagen och det är upp till myndigheterna att ta reda på vad? Är jag orolig för att barnen far illa måste jag väl ha någonting specifikt att ta på, typ "mamman är full varje kväll och springer på krogen och lämnar de små barnen ensamma hemma" eller nåt. Inte bara "jag är orolig för att mamman verkar inte ta hand om barnen på ett bra sätt". Det skulle ju lika gärna kunna handla om att man tycker att de får för mycket godis eller får stanna uppe för sent på kvällen, vilket myndigheterna knappast skulle bry sig om.
    Fast där är det en viss skillnad, om barnen far illa, så är det ofta en kombination av olika faktorer, dvs en helhet. De som anmäler pga seriös oro, t.ex dagis eller skolan, ser ofta att barnet mår dåligt, kan kanske göra en del kvalficerade gissningar, men kan ofta inte specificera vad. 

Svar på tråden Min så kallade kompis har anmält oro till soc för mina barn enbart pga avundsjuka