• cj2

vikt uppgång i vecka 17?

Jag är jätte nojjig över min vikt. gick upp 30 kg mina två förra graviditeter.. väntar alltså barn nummer tre nu och är i vecka sjutton. Stälde mig på vågen nyss efter flera veckors vånda och trots att både bröst och mage blivit större står vågen på minus ett sen inskrivningen.
    Hur mycket hade ni gått upp i vecka 17?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-18 13:55
    Läste nu i graviditetskalendern att jag troligtvis gått upp 2-5kg nu. Känns ju hiskeligt mycket inte ens halvvägs in i graviditeten.

• Svar på tråden vikt uppgång i vecka 17?
  • Trazzel

Jag hade gått ner två kilo sen början pga illamående. Nu är jag snart i v 21 och har gått upp ca 1 kg från startvikt.

• Mariohn

Fostret väger väl typ 100 gram så det är väl inte särskilt mycket av viktuppgången som går att skylla på graviditeten ;-9

• Karin 748

hade nog gått upp 1kg i v 17. är i v 29 nu och har gått upp 6,5kg. Hoppas hålla mej runt 12kg till förlossningen denna gången. Gick upp 18 första och var inte så kul att bli av med fluffet.

• vincere

är i vecka 18 och har gått upp 3-4 kg. Gick upp 13 kg med förra, tappade ca 10 kg första dygnet efter förlossningen.. 

Tycker alla ska sluta noja över vikten, så länge man inte "äter för två" och drar på sig på tok för mycket skitmat. Ät sunt och rör på er :) 

Mariohn skrev 2012-12-18 13:49:57 följande:
    Fostret väger väl typ 100 gram så det är väl inte särskilt mycket av viktuppgången som går att skylla på graviditeten ;-9

Tror du vet lika mycket som alla andra att det inte bara är lille fostret som växer och ökar i vikt under graviditeten :P

• Sömntutan

Jag står still på startvikten än så länge vilket känns väldigt bra. Behöver verkligen inte gå upp speciellt mycket denna gång.

Svar på tråden vikt uppgång i vecka 17?