• jurist 05

Dukoral eller inte vid resa till Thailand

Hej!

Tänkte bara höra hur ni har gjort med kolera vaccin när ni rest till Thailand? Man blir alldeles snurrig av vad alla skriver på nätet och man vet till slut varken ut eller in.  Vill gärna veta de som har och de som inte har tagit det. Vi har fått ett recept utskrivet av en läkare och hon kunde inte riktigt svara på om vi skulle ta Dukoral eller inte. Hon kunde inte ens ge en rekommendation. Alla andra vaccinationer har vi tagit. Vi ska bo på Phuket, på ett familjehotell genom Ving.

• Svar på tråden Dukoral eller inte vid resa till Thailand
  • Philippa

Alltså, det skadar ju inte att ta det vaccinet, så varför inte ta det i försäkerhetsskull?

• jurist 05

Hej! Ja, så kan vi ju tänka iofs. Men det ör ju ganska dyrt tyvärr..Har Du tagit det?

• Philippa
    jurist 05 skrev 2012-12-20 13:15:14 följande:
    Hej! Ja, så kan vi ju tänka iofs. Men det ör ju ganska dyrt tyvärr..Har Du tagit det?

Ja, det är dyrt men väl värt pengarna om man håller sig frisk

Min man har tagit det, inte jag....jag har aldrig varit utomlands, men OM jag skulle åka så skulle jag ta det utan att tveka för att skydda min mage... mina barn skulle oxå få ta det. 
  • Philippa

Men det ingår i högkostnadsskyddet!

• jurist 05

Hej igen! Kollade på FASS på nätet och tyvärr ingår inte Dukoral i högkostnadsskyddet!!!

• Dixie

Vi var i Thailand i feb, ingen av oss tog dukural - men jag köpte Bifiform tabletter på Apoteket, ingen av oss blev magsjuk!

Svar på tråden Dukoral eller inte vid resa till Thailand