• Vestergaaaard

Någon som blivit med barn dir efter hormonbehandling?

Jag börjar med behandlingen i januari med nässpray. Min läkare säger att efter avslutad behandling så tar det mellan 2-8 veckor då kroppen stabbiliserar sig. alltså hon sa att jag och min fästman skall hålla i som bara tusan då. Man har störst chans då. Är det någon som gjort behandligen och blivit med barn de första halv året? :) Tacksam på svar då vi har försökt länge.

• Svar på tråden Någon som blivit med barn dir efter hormonbehandling?
  • MissNora

Jag blev gravid när vi gjorde uppehåll med PergoTime. Precis som om kroppen behövde ett pause men också en kickstart.

• Vestergaard

Det ärjag som skrivit frågan, jag loggade ut och nu kommer jag inte in. Okej men jag vet inte vad pregotime är förnågot :p jag vet bara att jag skall hålla på i 6månader för jag har endometrios vilket gör det svårare spåklart.

• Quanta

Hej!

Jag gissar att du menar nedreglering när du säger hormonbehandling och nässpray. Tror att MissNora syftar på hormonstimulerande för att få ägglossning, därav pergotime. Om det är nedreglering du menar så kan har jag en spännande berättelde till dig! Annars ber jag om ursäkt för att jag missuppfattat din fråga och du kan sluta läsa...

Jag har besvärlig endometrios och har haft min diagnos konstaterad sedan hösten 2010. Förra året (2012) i mars började jag spraya med Synarela. Efter två månader övergick jag till Enantonsprutor på grund av att det kändes smidigare. Innan jag påbörjade behandlingen hade läkarna hittat nya cystor på båda mina äggstockar (har opererat bort en cysta 2012), därför var jag tvungen att gå på nedreglering ett tag. Efter sex månader med Enanton (totalt åtta månaders nedreglering alltså), hade mina cystor krympt en del och min läkare bestämde att jag inte kunde fortsätta med nedregleringen längre, på grund av biverkningarna. Vi bestämde därför att nu var det tid att försöka få barn. Min läkare trodde att det skulle ta ungefär åtta veckor för min mens att komma tillbaka efter att jag tagit sista sprutan (som sitter i fyra veckor). Efter åtta veckor kom det ingen mens och jag hade fortfarande värmevallningar, vilket är en biverkning av nedregleringen.

Nu har det gått 16 veckor sedan jag tog sista sprutan och jag har ännu inte fått min mens... Men jag har dock blivit gravid(!) och är troligen i vecka 5 ungefär (svårt att veta exakt med tanke på att jag inte kan räkna från sista mensens första dag). På torsdag ska jag på VUL och kolla så att det lilla livet finns i livmodern (och inte utanför). Jag var hos lägaren i fredags men då var det för tidigt att se något men de konstaterade min graviditet med hjälp av blodprov.

Så för att svara på din fråga... Jag har blivit gravid efter nedreglering Skrattande
    Lycka till!!!

Svar på tråden Någon som blivit med barn dir efter hormonbehandling?