• Odd Pixie

Vad tycker ni om mina favoritnamn?

Jag har ett gäng favoriter när det kommer till namn som nog tillhör de lite mer ovanliga på skalan. Det vore kul att höra vad ni tycker om dem!

Lima
    Kinya (uttalas: Kinnja)    
    Noomi (uttalas: Nåmi)

Rio
    Ellis 

• Svar på tråden Vad tycker ni om mina favoritnamn?
  • Grandmother

Var o en har sin smak.Men jag tycker det är gräsliga namn.Men du gillar dem så

• Lilia

Elis är fint, de andra låter som djurnamn eller hitta på namn. Rio skulle vara fint på en papegoja eller en hund. =)

• Lillis80

Huvudsaken är att du själv gillar dem :) Du kommer nog få lite 50-50 svar. Jag personligen gillar mer klassiska namn, men var och en har sin smak och inget är "fel". Lycka till i namnvalet!

• pellepelle
    Odd Pixie skrev 2012-12-21 12:37:19 följande:

Jag har ett gäng favoriter när det kommer till namn som nog tillhör de lite mer ovanliga på skalan. Det vore kul att höra vad ni tycker om dem!

Lima
    Kinya (uttalas: Kinnja)    
    Noomi (uttalas: Nåmi)

Rio
    Ellis 

Tycker alla utom Kinya är ganska fina. Väljer själv mer klassiska, men dessa namn är ju ändå namn- inte bokstavskombinationer som vissa h¨ller på med bara för att vara unika. Kinya tycker jag dock drar åt det hållet.
    Lima och Rio är ju coola i och med att de är könsneutrala också!
  • TessaLove

Tror inte alls att du kommer att få 50/50 svar. De flesta tycker inte om ovanliga namn och kan inte fatta hur man kan ge sina barn det! Sånt ska man inte fråga andra, bara lita på sin egen smak!
    Min dotter har ett namn som är ovanligt i Sverige. Dock är det inte ovanligt i England och USA. Trots detta är det precis som att - aha, har ni hittat på det själv, låter som ett djurnamn etc...
    Jag frågar inte längre. Vet bara att det passar henne till 100 procent!

Svar på tråden Vad tycker ni om mina favoritnamn?