• osito

Bebis som vaknar och gråter

Min tio-månaders son har börjat med något jobbigt sedan igår, han vaknar och bara storgråter.
    Även när vi försöker lägga honom så är det bara skrik och gråt, kvittar vilken tid på dygnet.
    Han är inte sjuk, tror inte han är i någon utvecklingsfas utan han vaknar efter som mest en timme och storgråter.
    Även nu när jag äntligen har fått honom och sova så ligger han och "sniffar" i sömnen.

Vi har kört ett "tassen"-liknande läggning innan, alternativt att han har fått guppa på våra magar till sömns, sover själv i sin säng bredvid mig så jag kan direkt trösta honom om det är något.
    Han har alltid sovit mycket sämre med oss och numera så försöker han bara komma in i sin egen säng igen om jag försöker.

Några tips och råd på vad detta är? Gör verkligen ont i en när de är så ledsnaRynkar på näsan

• Svar på tråden Bebis som vaknar och gråter
  • Queenie70

Varför tror du inte att han är i en fas? Låter solklar separationsfas i mina öron. Inte läge för några " metoder" eller övningar. Bara dags för massor av närhet närhet närhet tilla de storknar :)

• osito

Eftersom han inte visar något under dagarna, han hade en väldigt seprationsfas när hsan blev 8 månader och då var det även jobbigt under den vakna tiden.

Men han sover så länge man är i samma rum, men vet direkt när man går ut. Men han förvånade oss något extremt igår då trots inte ens hälften så mycket sömn som vanligt så var han uppe över 4 timmar längre än vanligt. Han har alltid sovit dåligt under dagen och lagt sig kl 18 men nu var han uppe med oss hela kvällen utan att bli minsta övertrött. Sen när vi la oss gick det faktiskt ganska lätt ändå, inte alls så illa som jag hade trott och haft ångest för hela dagen.

Svar på tråden Bebis som vaknar och gråter