• Anonym (ledsen)

Skickade en målad tomte på sin gravidtetsmage:-(

För att börja från början; jag och min sambo förlorade en liten bebis i sjätte månaden, min lilla prinsessa dog i min mage.Gråter Har sörjt fruktansvärt och rannsakat mig själv om jag gjort något som orsakat lillans död. Obduktion gjordes så det var inget som påverkade

Iaf. för en månad sedan var jag gravid i v. 10. Lyckan var total, äntligen så hade vi vågat ta steget och skaffa en till. tyvärr slutade det lika illa igen, den lille dog i magen. Det upptäcktes på ett tidigt UL som vi gjorde eftersom det gick så illa förra gången. Framkallades ett missfall som blev ett helvete, höll på att förblöda hemma och fick åka in med ambulans och göra en skrapning, Detta var på årsdagen som våran lilla prinsessa dog förra åretRynkar på näsan  

För att komma till saken; min man har en arbetskamrat kan man kalla honom, han brukar ta uppdrag för denna man som har ett företag som lejer min mans företag, iaf så umgås dom inte på fritiden. När det gick så illa med graviditeten denna gången så arbetade min man med denna karl, Så han visste om missfallet samt lillans död förra året.

Till saken hör att denna mans sambo är gravid, i 5 månaden nu.

Idag fick vi ett julkort från denna man och hans sambo, ett foto på deras son på 3-4 år och kvinnans graviditetsmage...målad med en jävla tomtebild... Hur jävla störd i huvudet kan man bli?? Min man tyckte att jag överdrev när jag sa att man måste vara helt djävla dum i huvudet om man skickar en sådan bild till några som nyss förlorat ett barn, han trodde att dom inte tänkte så långt osv.

Jag blev iaf förkrossad, allt kom tillbaka, från lillans död förra året till missfallet för 3 veckor sedan, Är det någon som tycker som jag? Att det är en kränkning att skicka nåt dylikt till nåon som varit med om det vi varit.

Jag är iaf jätteledsen....         

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-15 17:17
    Min sambos arbetskamrats sambo är gravid skulle det stå=)
  • Svar på tråden Skickade en målad tomte på sin gravidtetsmage:-(
  • Aileen Allannah

Men snälla. Det som hänt er är hemskt, och fruktansvärt, och jag beklagar verkligen era förluster. Men, du kan inte kräva att alla andra i er omgivning ska tänka på det och på er konstant. Gör man ett julkort (för övrigt, rätt jäkla tacky julkort med sin egen gravidmage) till alla så tror jag inte att man sitter och funderar över om någon någongång kan bli ledsen över julkortet.

• Anonym

Det handlar ju inte om att man missunnar  någon annan deras lycka.Men att förlora sitt eget barn är det mest fruktansvärda man kan uppleva.Därför tycker jag att omgivningen kan tänka till en gång extra innan man skickar ett sånt julkort.Sorgen i sig blir ju inte värre.Men att se gravidmagar och små bebisar i övrigt är väldigt jobbigt då man själv förlorat sitt barn.Å visst har man inte upplevt det själv så kanske det kan vara svårt för andra att förstå det.Men är man tex förälder själv då borde man kunna sätta sig in i situationen och hur det känns.Å har man då bara julkort med sin gravidmage på.Då är det ju bättre man inte skickar nått julkort alls.Jag förstår TS till 100% men det kanske har att göra med att jag själv vet hur det känns att förlora sitt barn.

• Anonym
    Anonym (ledsen) skrev 2012-12-22 15:57:17 följande:
    han tyckte inte det var överdrivet, han försökte bara släta över det, mest för att jag inte skulle bli så ledsen tror jag, så som sagt överdrivet var fel ord.
     Min man tyckte att jag överdrev när jag sa att man måste vara helt djävla dum i huvudet om man skickar en sådan bild

Varför skrev du då att han tyckte du överdrev? Känns som en efterhandskonstruktion....
  • Anonym

TS Jag förstår dig helt och hållet, jag skulle reagera precis som du! varför skicka ett kort på magen liksom?
    Jag skulle nog ta distans till dem efter detta! Kram

• Anonym (Ja usch)

Det var riktigt jävla korkat gjort

• Anonym (hurtänkerfolk?!)

Det var visserligen länge sedan den här tråden var aktiv, men HERREGUD vad hemskt att få ett sådant kort skickat till sig under dessa omständigheter. TS, jag tycker att du ska strunta i alla som försöker släta över händelsen och påstå att du överdriver i din reaktion! Oavsett avsikten med kortet och om de reflekterade över det som hänt er eller inte så har du ALL RÄTT att känna som du gör. Punkt slut.

Jag har förlorat barn och tycker att det är tillräckligt jobbigt att se gravida och småbarnsföräldrar på stan. Det är en del att sorgen helt enkelt och är man inte sann mot sig själv och hur man känner blir det väldigt svårt att bearbeta känslorna.

KRAM

• Wittra

Usch, ja de borde väl kunnat hitta på något annat än just det som bild. 
    Finns så många sidor av detta.

Själv försöker jag bli gravid och upplever att hela världen blir gravida utom just jag! Sist var det en gammal skolkamrat som glatt skanderade ut på Facebook att hon blivit gravid.
    Antagligen märker jag av sånt här eftersom vi själva försöker. Jag har alltid varit personen som försökt glädjas åt andra, nu känns det skitsvårt.
    Andras graviditeter blir en ständig påminnelse om att vi inte lyckats....och tiden går...ticktack. :(

Så jag förstår dig, tror dock inte du kan göra så mkt rent konkret. lägg undan det där kortet så du slipper se det iaf...  

• Misty01

Förstår att du blir ledsen, men ser inget fel i kortet. De kan ju inte veta er situation. Förlorade själv min bebis i år och varje gång jag ser en gravidmage, det visas bebiskort på barnbarn och dylikt på jobbet eller någon berättar att de blivit gravida hugger det i mitt hjärta. Tänker på detta HELA tiden. Men jag kan ju inte förvänta mig att omgivningen gör det. Livet går ju vidare för alla och skulle man ta hänsyn till allt hade vi alla fått trippa på tå hela tiden....

• Anonym (Okänsligt)

Jag tycker att det var dumt och plumpt gjort av dem men jag tror inte dom gjorde detta av illvilja.. Kanske skickade dom ut detta kort till alla och glömde i skrivandes stund det fruktansvärda som ni råkat ut för.
    Det kan ju vara möjligt att kollegans sambo skrev korten och att hon inte var lika insatt i vad som hänt iom att ni aldrig har träffats.
    Man måste försöka se det från två sidor även om det måste vara jätte svårt..
    Kanske kom dom på i efterhand att dom inte borde skickat det och vet inte hur dom skall ta upp det med er..?

Men jag förstår verkligen att du blev ledsen och stött, det hade jag också blivit..

• Anonym (Ja)

Ja det var sorgligt att du fick ett tidigt och sent missfall... Väldigt tråkigt. Men ska inte folk få vara gravida och skicka julkort på sina magar för det ? 

• Knota
    Anonym (Ja) skrev 2013-12-29 11:17:53 följande:
    Ja det var sorgligt att du fick ett tidigt och sent missfall... Väldigt tråkigt. Men ska inte folk få vara gravida och skicka julkort på sina magar för det ? 
    Det är ju iofs ett ganska underligt beteende att göra det.
  • Ess

Mest troligt så är det hans sambo som skickat korten och gått rakt upp och ner efter en adresslista. Eftersom ni inte umgås så tror jag inte att hon har en aning om vad ni gått igenom.

• Anonym (ville väl)

Jag tror att det är som fler skrivit innan, att de valde en bild som alla fick. Enklare vid framkallning..
    Tror absolut inte att de tänkte på att detta skulle såra dig TS på detta sätt. Hade de vetat det hade de kanske istället köpt ett enkelt julkort med tomtar istället för deras mer personliga kort. 

Tyvärr är det så i livet att man är med om olika saker som "ärrar" en för livet. Alla människor omkring en kan tyvärr inte alltid ta hänsyn till en, delvis för att de inte lever i dina tankar och känslor och därför inte tänker i dina banor. Själv har jag också jobbiga minnen bakom som handlar om dödsfall men på annat vis. Och det är verkligen ofta som mina vänner råkar säga saker som uppenbart påminner om det jag upplevt. De tänker inte utan de lever i sina tankar och säger vad som faller dem in, efteråt kan de be om ursäkt men jag har lärt mig att man får sopa av sådant som kommer utifrån då alla har olika bakgrund och det är svårt att veta hur alla i ens bekantskapskrets kan reagera i olika situationer. 

Beklagar verkligen sorgen TS, jag hoppas att ni snart får en liten...! 

• Anonym (ville väl)

Haha, oj! Denna tråden var inte i nyaste laget :D

Svar på tråden Skickade en målad tomte på sin gravidtetsmage:-(