• Veronika07

Alcudia Pins?

Jag undrar om det finns någon som har bott på Alcudia Pins (Fritidsresor) på Mallorca? Jag har lite frågor om bland annat lägenheter, sängar, badrum osv. Vi funderar eventuellt på att åka dit i augusti nästa år men behöver veta mer om hotellet innan vi bestämmer oss.

• Svar på tråden Alcudia Pins?
  • hormonhäxan

Dit var jag och min mamma när jag fyllde 40! Underbart läge och jättefint poolområde. Vi bodde i en lägenhet på bottenplan och ett sovrum. Jag har absolut inget att klaga på! Vi hade frukost med i priset och den var också jättebra!

Min syster jobbade samtidigt jag var där på ett hotell en liten bit bort. Det hette Iberostar någonting och var strået vassare, men också ganska mycket dyrare!

Åk! 

• hormonhäxan

Nu hittade jag vart syrran jobbade: Iberostar Albufera playa hotel! Och min presentationsbild är från utsikten på balkongen på Alcudia Pins!

• Veronika07

Vet du hur det är med extrasängarna, är det lösa madrasser som får plats i sovrummet? Vi har två små killar som vi gärna vill ha nära på natten Glad. Blir det inte ruskigt mycket folk under måltiderna när det är över 600 lägenheter? Var det dusch eller badkar?

• hormonhäxan

Vi hade en extrasäng. Det var en vikbar med madrass. Jag har för mig att det var dusch! Nja, matsalen var stor och jag upplevde det inte som rörigt.

• vi och pyret

Hej, vi var där i juni förra året. Är på det stora jättenöjda med hotellet. Rummen är dock små, vi bodde i lgh med 2 rum. extrasängen var en bäddsoffa, vilket gjorde att det kändes trångt när den var utfälld. Sovrummen var precis så man kunde gå runt sängen:) Men det var stor balkong så egentligen störde det inte. Om man åker i högsäsong kan jag tänka mig att det kan kännas trångt på hotellområdet.
    Vi åt enstaka måltider i allinklusive restaurangerna, allt var fräscht men maten var inte jättekul.
    Det går jättebra med bussar om man vill åka till tex gamla alcudia (där det finns underbara tapasrestauranger!)
    Skulle absolut kunna tänka mig att åka tillbaka!

Svar på tråden Alcudia Pins?