• Anonym

Kan man sägger upp en advokat och försvarar sig själv

Hej jag anlitade min advokat av en bekant tips. JAG var i bråtom ATT kolla Riktigt In Henne. Men hittills har hon varit en stor besvikelse. Hon verkar vara rädd för att kämpa för mig och bara vill göra det enkelt för sig själv. Hon sa att det handlar om förhandling. Men i slutet av dagen, jag gav bort en hel utan att ha något tillbaka. Som det ser ut nu, det blir svårare och svårare att få vad jag vill därför idag kö vi med exakt vad far vill. Nu känner jag mig som jag verkligen inte vill henne längre. Jag betalade henne massor av pengar, men fick ingenting vad jag ville. Frågan är kan man sägger upp advokaten i mitten av en vårdnadtvist? Om så är fallet, vad gäller processen att göra det?
  • Svar på tråden Kan man sägger upp en advokat och försvarar sig själv
  • Anonym

Dålig drömstart som man knappt fattar! Ja du kan säga upp din advokat och försvara dig själv men det ser inte bra ut i tre ögon utan kommer ses som du har samarbetsproblem sen får man inte alltid som man vill för man har en advokat lär dig det direkt

• MajaVira
    Anonym skrev 2012-12-22 19:24:55 följande:
    Dålig drömstart som man knappt fattar! Ja du kan säga upp din advokat och försvara dig själv men det ser inte bra ut i tre ögon utan kommer ses som du har samarbetsproblem sen får man inte alltid som man vill för man har en advokat lär dig det direkt
    Ditt inlägg är inte så lätt att förstå heller... Autocorrect som spökar?
  • Kasperina

Eftersom du inte kan språket så bra så tror jag det vore dåligt för dig att INTE ha en advokat, däremot kan du vända dig till en annan advokat och få dennes hjälp att ta över som ditt ombud.

• Anonym
    Kasperina skrev 2012-12-22 19:29:51 följande:
    Eftersom du inte kan språket så bra så tror jag det vore dåligt för dig att INTE ha en advokat, däremot kan du vända dig till en annan advokat och få dennes hjälp att ta över som ditt ombud.

Tr ska godkänna ett byte av ombud
  • Kasperina
    Anonym skrev 2012-12-22 19:34:35 följande:

Tr ska godkänna ett byte av ombud

och ett nytt ombud vet hur man gör...
Svar på tråden Kan man sägger upp en advokat och försvarar sig själv