• Veronika07

Blue star Viva Blue?

Tänkte höra om någon bott på Fritidsresors Blue star Viva Blue på Mallorca?

• Svar på tråden Blue star Viva Blue?
  • Fröken Snork

Vi var där 1 vecka i september.
    Jättefint hotell med bra mat.
    Minus för att poolerna var för kalla.
    Vi har bokat Viva Bahia med Ving till nästa år för vi vill bo precis vid havet.

• Veronika07

Hur var sängarna och sovrummet? Går det att lägga extramadrasserna på golvet i sovrummet? Vi vill gärna ha småkillarna nära. Kändes det långt till havet? Var det dusch eller badkar? Vi vill gärna flyga direktflyg så vi kan bara välja något i Fritidsresors utbud på Mallorca. Var poolerna kalla trots att det var i september? Hur var havet och stranden?

• Fröken Snork

I sovrummet fanns en stor dubbelsäng. Går att sova 2 vuxna och 2 barn om barnen inte är allt för stora. Vi sov 2 vuxna och en 4 åring med bra plats. Fanns inte mycket plats för madrass på golvet.

Vår 5 åring sov ute i vardagsrummet.

Fanns badkar med dusch i.

Helt ok avstånd till havet. Man fick gå en liten bit, tog 5 minuter. Vi älskar havet och vill därför bo precis på stranden och barnen tyckte det var roligare.

Ja, poolerna var kalla trots att det var september. Ingen av våra barn ville ens doppa sig.

Havet var helt perfekt. Långgrunt, finkornig sand och helt ljummet.
    Poolerna var jättefina och mycket att välja på, förrutom temperaturen, som nämndes innan ;)

• agua

Har hört mycket gott om alcudia de paraiso med Fritidsresor så vi har bokat dit och åker första veckan i juni. Kolla på tripadvisor där finns mycket recensioner om varje hotell.

• agua

Har hört mycket gott om alcudia de paraiso med Fritidsresor så vi har bokat dit och åker första veckan i juni. Kolla på tripadvisor där finns mycket recensioner om varje hotell.

• chrissepisse

Jag var där en vecka i augusti 2010 och ska dit igen i juni i år. Hotellet känns, med chartermått mätt, fräscht med minilivs, lekplats och ett riktigt bra poolområde. Mina barn föredrar att bada i pool framför att bada i havet, så för oss är poolområdet avgörande. Om man däremot är strandälskare så skulle jag nog ta ett av de hotell som ligger direkt på stranden istället eftersom det var fem minuters promenad til stranden.

Det är ca 4,5 km in till själva Alcudia, men bussförbindelserna är bra och det finns även flera restauranger och små affärer i anslutning till Viva Blue. 

Vi väljer att åka dit igen eftersom vi kommer att ha en bebis med oss och räknar med att spendera mycket tid på hotellområdet. Det känns därför viktigt att veta att det är trivsamt.

• Tilda berggårdn

Jag skulle vilja att det var karoke på fredagarna om det inte är det för dem gången vi var så var det de en gång älskar att sjunga och det skulle vara kul ska åka i Augusti

Svar på tråden Blue star Viva Blue?