Mammig sedan dag 1
Jag har världens goaste tvååring. Jag är en ganska ung mamma blev mamma vid 21 år med en lite äldre kille 35 år, vi blev gravida snabbt in i vårt förhållande. Men vi har ialafall hållt ihop och det går upp och ner som i de flesta förhållanden. Men en sak som ja kan ångra är att jag var så nervös när min dotter föddes, jag hade en bra graviditet och bra förlossning,pappan var med på förlossningen . Amningen kom igång som det skulle men jag var så jäkla nervös med dottern, pappan försökte ta henne då och då men så fort hon började pipa lite så tog jag henne direkt , jag krävde ingen egentid i början och det känner jag att jag får lida för nu. Jag trodde jag var den som bäst skötte om min dotter , lämnade inte henne till släkt och vänner heller utan motstånd. Och sedan dess har hon varit mammig sedan dag 1,och pappa har blivit lite bekväm i det. Det har inte varit något större problem men det känns lite irriterande när man är två personer som kan ta hand om barnet men hon hela tiden vänder sig till mig, jag känner att jag inte kan koppla av. Och jag antar att pappa känner sig otillräcklig?Fast han erkänner det aldrig till mig. När hon vaknar på morgonen väcker hon mig direkt , även fast vi är två där. Alltid mamma mamma. Missförstå mig inte jag är oerhört glad över min fina kontakt med dottern men jag känner att det blivit ojämnvikt , vi har pratat om det och då säger vi alltid "Ja det kommer en period sen när hon blir pappig" och då kommer jag ångra att jag sagt det. Men det kommer aldrig. Jag kan tillägga att bara jag varit föräldraledig ,vi bestämde att det blev bäst så då sambon precis fått nytt jobb. Någon som känner igen sig i situationen?