• veronica89

Gravid v37, ont i mellangärdet? Ngn hjälp?

Är i v.37 snart v.38.. Idag när jag satt & slog in paket fick jag plötsligt jätte ont i mellangärdet? Det höll nog i sig i ca 5 minuter.. Vad jag än gjorde så satt smärtan kvar! Hemskt var det.. Tänkte ringa 1177 men när det gick över så struntade jag i det. Nu på kvällen har jag fått 2 "anfall", Dick väldigt korta.. På max 1-3 minuter.. Någon som har en susning om vad det kan vara?

• Svar på tråden Gravid v37, ont i mellangärdet? Ngn hjälp?
  • Loojsen

Vill inte "skrämmas" eller göra dig orolig, men så började mina värkar ^^

• Tjolanta

Magkatarr? Kan ju hoppas på värkar Mina började dock i ryggen..

• veronica89

Bebis får gärna ligga kvar ett tag till så värkar hoppas vi inte på.. Vart mer orolig att det skulle vara ngt med gallsten?

• Tjolanta

Gallan sitter väl lite mer åt höger sida om jag inte missminner mej.

• bakawas

Nä men vafan att ingen förstår. Jag är gravid i v 38+4, kände sådär häromvecken. Det är bebis som åker neråt, fixerar sig!:) oroa dig inte.

• Grandmother
    Tjolanta skrev 2012-12-23 19:36:00 följande:
    Gallan sitter väl lite mer åt höger sida om jag inte missminner mej.

Gallsten kan kännas både på hö sida och upp över övtre delen av magen.Även i mellangärdet
  • bakawas

Vill bara säga åter igen. Det du beskriver är inte gallsten, det är bebis som fixerar sig och gör sig liksom redo. Var bara lugn :)

• Grandmother
    bakawas skrev 2012-12-24 02:45:08 följande:
    Vill bara säga åter igen. Det du beskriver är inte gallsten, det är bebis som fixerar sig och gör sig liksom redo. Var bara lugn :)

Oki förlåt visste inte att du var läkare
  • bakawas

Men gud varför så otrevlig, jag är själv gravid i vecka 38 och känner igen exakt det hon skriver. Så vem tror du vet mest om sitationen, du eller jag? Jag försöker vara snäll och lugna ner TS och förklara varför det känns så där, medans du har något behov av att framstå som duktig.

• Grandmother
    bakawas skrev 2012-12-24 13:13:53 följande:
    Men gud varför så otrevlig, jag är själv gravid i vecka 38 och känner igen exakt det hon skriver. Så vem tror du vet mest om sitationen, du eller jag? Jag försöker vara snäll och lugna ner TS och förklara varför det känns så där, medans du har något behov av att framstå som duktig.

Du vet inte dugg huruvida jag är gravid el ej..så anta inte inte en massa utan att ha fakta
  • bakawas

Du förstör TS tråd nu genom att vara otrevlig och vilja starta konflikt. Hon fick sitt svar. Tråden handlar om henne, inte mig och dig.

• rödnos

Hur menar du mellangärdet? Min bm var orolig att jag fått havandeskapsförgiftning då jag hade huggande smärtor i övre delen av livmodern, som hon refererade till som mellangärdet. Åk in och kolla för att vara säker om det inte går över.
    Är du förstagångsföderska eller omföderska?

• Grandmother
    bakawas skrev 2012-12-24 13:13:53 följande:

Varför skriver du som ovan då?
    bakawas skrev 2012-12-24 23:04:40 följande:
    Du förstör TS tråd nu genom att vara otrevlig och vilja starta konflikt. Hon fick sitt svar. Tråden handlar om henne, inte mig och dig.
  • Minza83
    bakawas skrev 2012-12-23 19:37:41 följande:
    Nä men vafan att ingen förstår. Jag är gravid i v 38+4, kände sådär häromvecken. Det är bebis som åker neråt, fixerar sig!:) oroa dig inte.
    men får jag vara nyfiken och fråga - HUR kan det göra ont uppe i mellangärdet om bebisen åker neråt i bäckenet och fixerar sig? det är ju i bäckenet det "bör" göra ont då, och inte i mellangärdet???

har själv aldrig haft ont i mellangärdet när mina barn fixerat sig, däremot jäkligt ont i bäckenet...

ts, det kan ju bero på olika orsaker, men eftersom du haft 3 olika episoder så är kanske en läkarkoll på sin plats??

• bakawas

Det kan jag inte svara på tyvärr, men hade exaaaakt samma "symptom" som ts, och både läkare och bm sa att det var bebis som fixerade sig. :)

• Grandmother
    bakawas skrev 2012-12-25 19:02:47 följande:
    Det kan jag inte svara på tyvärr, men hade exaaaakt samma "symptom" som ts, och både läkare och bm sa att det var bebis som fixerade sig. :)

Det betyder inte pera automatik att detta gäller även för TS
  • Anna8102

Ta kontakt med din barnmorska tycker jag. Vid havandeskapsförgiftning är ett av symtomen ont i mellangärdet. Det hade jag. När bebis fixerade sig kändes en ilande smärta i bäckenet, inte ont i mellangärdet.

• Knorta

Måste ju bara få kommentera att gallan sitter på höger sida, men får man ett gallstensanfall så får man riktigt ont i mellangärdet, även bak i ryggen, jag fick gallstensanfall varannan dag ca, fram till mitten av v. 19 då opererade dem bort gallblåsan på mig!

Ser att detta är ett väldigt gammalt inlägg men var bara tvungen att få säga detta!

Och jag hoppas till gudarna att det inte var gallstensanfall, även om de låter rätt likt!

Svar på tråden Gravid v37, ont i mellangärdet? Ngn hjälp?