• Mita1973

Lessen vill inte ge upp amningen

Tredje gången gillt  slitter på med amningen och det blir bara värre.

Jag kunde helt amma min son  fram tills han var tre månader, sen fick jag en tand inflamation och efter det så går det spöken i amningen, i bland så kommer de lite och han blir glad för de men oftast verkar det tomt..

Han kan  amma och  amma men  slutligen så blir det tillägg för hn blir inte ens lite mätt..

Jag får int mjölken att rinna till ordentligt 

Men på nattten funkar de

varför är det såhär :(         

• Svar på tråden Lessen vill inte ge upp amningen
  • JanaLiiN

Det blir ofta så här runt tre månader, det är inget att oroa sig för. Ditt barn tillväxtspurtar och vill då amma mest hela tiden, och du kommer då att producera mer mjölk. Försök att inte ge ersättning om det inte är alldeles akut framåt kvällen, så kommer din kropp att klara detta fint. 

Det är så konstigt att BVC inte informerar bättre om detta, denna fråga kommer upp här väldigt ofta.

(tandinflammationen kan ha påverkat, men med största sannolikhet kommer det inte att stoppa dig från att amma vidare) 

• Grrretchen

Är inte det klassiskt vid tre månader att bebisen verkar missnöjd och frustrerad vid bröstet och man tror att den inte får i sig nog? Det är nog bara bebisens sätt att öka på mjölkproduktionen. Tro på dig själv och slappna av, parkera dig i soffan och amma hela tiden när bebisen vill trots att brösten känns tomma (det är de inte, mjölken produceras hela tiden) så kommer det att kännas bättre om några dagar eller en vecka eller så! Lycka till! :)

• Flickan och kråkan

Med tanke p att det fungerar på natten så låter det som den klassiska 3-månaders-ökningsperioden", som övriga tagit upp. Amma så ofta du kan så ökar produktionen. Ger du ersättning så begriper inte din kropp att den behöver producera mer.

• Aaglars
    Grrretchen skrev 2012-12-25 11:58:23 följande:
    Är inte det klassiskt vid tre månader att bebisen verkar missnöjd och frustrerad vid bröstet och man tror att den inte får i sig nog? Det är nog bara bebisens sätt att öka på mjölkproduktionen. Tro på dig själv och slappna av, parkera dig i soffan och amma hela tiden när bebisen vill trots att brösten känns tomma (det är de inte, mjölken produceras hela tiden) så kommer det att kännas bättre om några dagar eller en vecka eller så! Lycka till! :)
    Flickan och kråkan skrev 2012-12-25 13:17:38 följande:
    Amma så ofta du kan så ökar produktionen. Ger du ersättning så begriper inte din kropp att den behöver producera mer.

Myckert kloka råd!!!!
  • Mita1973

Tack för  råden men han tappade väldigt imycket i vikt så jag trodde det var kört men ska köra på

• Takex

Kör på! Ge inte upp! Stressa inte och drick rikligt med vätska.
    Min son blir 3 månader på fredag, vi har haft en tillväxt period innan som var riktigt knepig, är så tacksam för alla bra råd som gick mig att kämpa. Jag ammade sonen innan läggdags så mycket jag kunde och kompletterade sen med 40 ml ersättning för att han verkligen skulle sova. Sen sov han 3 timmar på raken. Detta gjorde jag endast en gång och mina bröst hade chansen att komma ikapp. Följande dag parkerade jag oss i sägen med massor av tv serier, snacks och mannen var tillsagd att ta med hänt mat hem sen MASS ammade vi heeeela dagen. Det var faktiskt riktigt mysigt.

Detta var när han var runt 1.5 månad, misstänker att fasen som nämns i tråden bu är på G.

Det jag vill säga med min lilla novell är att ge det några extra dagar och gör det mysigt och stressfritt för dig. Känn ingen press utan ställ in dig på att det SKA vara knepigt just nu inget är fel, så att du kan slappna av.

Lycka till!

Svar på tråden Lessen vill inte ge upp amningen