Höghus skrev 2012-12-25 11:48:15 följande:
Det är ingen idé att stressa med sådant. Helammas barnet blir det naturligt att bebisen är mest med mamman. Mamman är ju den som nattammar osv. Pappan kan iofs gosa i soffan, bada med bebisen och byta blöja på dagen. Hos oss har pappans verkliga "tid" kommit när vi introducerat mat vid 5-6 månader. Då har han matat och bebisen har kunnat somna utan bröstet dvs i hans famn istället. Sen har pappa tagit över FL vid 7-8 månader och då har barn och pappa kommit jättenära varann. men som sagt, stressa inte, vill nyfödingen vara med mamma, låt den vara det.
Det är väl klart bebisen "vill" vara med sin pappa. En 1-månaders har inte hunnit bli mammig eller pappig. Jag tycker att det är att göra barnet en stor otjänst att den som jobbar heltid inte tillbringar så mycket tid det går med sin lilla när de väl är hemma. Sovmorgon till 11 är helgalet i mina ögon

.
Jag har en pappa i min bekantskapskrets som minst sagt behöver pushas och det blir inte bättre om man inte gör nåt från början. Han vet efter 8 månader knappt vad som är fram och bak på sitt barn. Så gör nåt nu. Ge din man barnet och gå därifrån så de får bonda

. Det räcker med att gå ur rummet.