Någon som vet- crinone, ovitrelle, pergotime
Hej! Fick bekräftat diagnosen endometrios i oktober 2012. Hade inga cystor. Hade endometrioshärdar bakom livmodern, på äggstockarna, ner mot höften (i vävnaden där), urinblåsan. Vissa av dess brändes bort. Då önskan att bli gravid finns eftersom vi försökt i nästan 3 år blev jag inte nedreglerad. Enligt läkaren som opererade mig ska inte endometriosen påverka äggets framfärd eller rent anatomiskt kunna funka med en graviditet. Men endometriosen kan ju vara som ett gift och göra att ägget inte fäster. Iallfall, i november fick jag aldrig ägglossning. Därför ville min läkare prova pergotime. Detta åt jag i 5 dagar. Slutade 10/12. Sen tog jag ovitrelle ägglossningsspruta & inseminerades 20/12. Hade två bra äggblåsor då. Har tagit crinone gulkroppshormon nu sedan den 23/12 för att kunna göra en bra miljö för ägget i livmodern. Frågan är så att jag har haft molande mensvärk, hugg i äggstocks-trakten, som ett tryck över buken i stort sett sedan efter insemineringen 20/12. Påverkar ovitrelle & crinone mig negativt? Är gulkroppshormon/progesteron inte positivt för en tjej med endometrios? För endometrios gillar östrogen & inte progesteron. Det är ju därför mångas smärtor försvinner under graviditeten HAR JAG HÖRT Är det någon som varit i liknande sits & kan känna igen sig? Tacksam för svar.