• smaragdflickan

    Fler som är förkylda/sjuka och snart ska föda?

    Jag har tre dagar kvar till BF och håller på att bli rejält förkyld: hosta, nästäppa, rejäl huvudvärk. Klarar man en förlossning i detta skicket? Känner mig som ett vrak. Finns det någon som kan ge lite hopp?


  • Svar på tråden Fler som är förkylda/sjuka och snart ska föda?
  • tvillingmamma74

    Jag ska snart föda barn och håller på att återhämta mig från en bakteriell infektion (bihåleinflammation och luftrörskatarr) som krävde tre veckors antibiotikabehandling för att knäckas. Sist jag var helt frisk var i mitten av november... Nu är hälsan under kontroll men jag är fortfarande svag.

    Min barnmorska sa i alla fall att det är sällan en förlossning sätter igång när man är sjuk, det är som att kroppen fattar att det inte är läge. Så det kanske kan ge dig lite hopp!

  • smaragdflickan

    Absolut, får hoppas att det stämmer! Mitt första barn kom 5 dagar efter BF så jag håller tummarna för att denna också stannar ett tag till.

  • Minza83
    tvillingmamma74 skrev 2012-12-25 12:39:09 följande:
    Jag ska snart föda barn och håller på att återhämta mig från en bakteriell infektion (bihåleinflammation och luftrörskatarr) som krävde tre veckors antibiotikabehandling för att knäckas. Sist jag var helt frisk var i mitten av november... Nu är hälsan under kontroll men jag är fortfarande svag.

    Min barnmorska sa i alla fall att det är sällan en förlossning sätter igång när man är sjuk, det är som att kroppen fattar att det inte är läge. Så det kanske kan ge dig lite hopp!
    det är nog individuellt.. har också läst att kroppen "väntar"..

    men jag födde mitt 2a barn och då var jag dunderförkyld,febrig och hostade som en idiot.. fick både alvedon och coccilana på förlossningen... hade som tur var nässpray med mig....
    var ingen höjdare att vråla sådär som man gör när man krystar, halsontet tog flera veckor att bli av med och efter det så kan jag inte skrika/höja rösten alls för då får jag ont.. det är snart 3år sedan nu.......

    är gravid med nr 3 med BF 12/1.. har varit konstant sjuk sedan början på nov.. förkylning på förkylning på förkylning.. etc.. äter nu kåvepenin pga bihåleinfl jag med... :/ hade sååååå ont i helgen att jag inte visste var jag skulle ta vägen!
    och nu hoppas jag att bebisen vill stanna över nyår iaf så man föder på "rätt sida" hehe ;)

    ts, det kan likaväl sätta igång som att det inte gör det.. försök att vila mycket fram tills dess, drick massor och håll nere febern med paracetamol. 
  • smaragdflickan

    Minza83 låter inte som någon höjdare. Stackars dig! Jag har också funderat på det där med skrikandet då jag verkligen skrek så jag hade skitont i halsen efter förra förlossningen och nu har jag världens hosta och ont i halsen redan innan:( Jag får väl lita på att kroppen ändå klarar detta på något sätt... Och försöka låta bli att skrika om det går...

  • Omöjligt

    Åh Minza83 det var precis var jag behövde läsa. Att man fixar förlossningen trots dunderförkylning. Jag håller på att hosta ut mina lungor och är snuvig. Hoppas på att slippa feber. Detta är min andra förlossning och jag har verkligen sett fram emot den men det känns ju inte alls roligt om den skulle börja i det skick jag är i nu. Hur ska man orka genom en förlossning så här :(


    ~Axel 13/9-10~
  • Jenny7804

    Med min 1:a sa hade jag hostat sakert 1 vecka o inte sovit pa flera natter. Sa till sist fick jag nagon host medicin sa jag kunde sova iaf. Nar det var dags och skulle ringa in till forlossningen sa hade jag ingen rost alls:) Det loste sig anda:) Tyckte det var lite jobbigt att inte kunna saga nagot bara nar hon val var ute. Men det gick det med. Nu med nr 3 sa ar jag dunderforkyld. Men vet att kroppen fixar detta. Sa var inte orolig det ordnar sig.

  • Alby

    När jag skulle föda var jag också förkyld och hade varit vaken i ett helt dygn innan. Har aldrig varit så trött i hela mitt liv som jag var i början på förlossningen, kunde inte ens öppna ögonen. Men man får krafter som man inte ens visste att man hade, det kommer säkert att gå jättebra :)

  • Omöjligt

    Det är väl så att oanade krafter dyker upp. 7 dagar till bf idag men läkaren trodde redan för tre veckor sedan att det skulle bli barn innan nyår. Jag tycker gott lillasyster kan vänta till januari så kanske vi tagit oss genom förkylningen också. Men vem vet, ut lär hon ju komma i vilket skick man själv än är så är det ju.


    ~Axel 13/9-10~
  • Mandiisen

    Fick först vinterkräksjukan och nu MEGA förkyld med hosta och grejer. Men hinner nog åtehämta mig tills förlossningen. 10dagar kvar till BF :)


    16år och blivande 2barnsmamma. Jonathan FÖDD 5/8-11. William, BF 7/1-13
  • smaragdflickan

    Låter hoppfullt att ni fixat det trots att kroppen inte varit på topp... BF idag och mår lite bättre - ingen feber nu, men tung i huvudet och jobbig hosta. Släpade mig runt kvarteret igår för att få luft och var helt slut efteråt. Får nog hoppas på de där extra oanade krafterna;)

  • Emma Marie

    Jag går in i vecka 39+0 idag med min tredje (min senaste drog igång 39+1 och första ks pga säte). Har bara fått sommarbebisar och jag klickade mig in här för att jag tänkte mest på den nyfödda, dunderförkylda syskon här hemma och i natt vaknade jag med halsont & täppa. 
    Vore lite sådär att den lilla blir sjuk direkt.. Har aldrig varit så otålig på att ungen ska komma men nu får han gärna stanna inne för jag vill ge honom tusen pussar i hela ansiktet när han äntligen kommer 🙈 

  • Novella

    hoppar på och följer er 😍

    Har själv 4 veckor kvar till bf så har en bit kvar 🤪
    men ligger just nu sjuk hemma och började tänka på på det hela om man är sjuk när det drar igång, hur blir det då. 
    Därflr var denna tråden jätte intressant 😍

Svar på tråden Fler som är förkylda/sjuka och snart ska föda?