• kristall

vart tog julklappen vägen i år & varför bara skriva sitt namn på sitt paket.

Vi har ALLTID köpt en klapp till varandra,varenda år i 20 år,ska erkänna att det strulat det sista året,fast inte med bråk utan vi mer varit som...kompisar i känslan.

Detta året fick jag inget... jag köpte julklapp & skrev från barnet åtminstone.
    Vi köpte inte gemensamma klappar heller till barnet utan han köpte sina & jag mina.
    Fick se sen att han skrivit från pappa............jag skrev från båda givetvis eftersom vi är en familj.
    Sen när klapparna delades ut hos hans mamma sa jag så alla hörde : jaha det var BARA från pappa.

Då hör man han bara säga : ja jag vet ju inte vad du skrev på dina........ HALLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ.
    Inte fan skulle jag skriva från mamma på 15 klappar & det står från pappa på 2........

Känns verkligen inte ok & vad ger det för signaler till barnet. Som fattar bättre än så som är 4 år.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-25 23:48
    kanske skulle tillägga att barnet var så inne i sitt öppnande av klapparna och tittade inte ens upp när jag sa det... men det jag menade varhur barnet hade reagerar om det hade stått bara från den ena och inte den andra, självklart skrev jag från oss båda oavsett vem som köpt vad.sen att haka upp sig på vad jag sa eller inte hör ju inte hit, att skriva bara sitt eget namn tyder väldigt mycket på hur dåligt insatt man är i sin egen familj, eller själv upptagen.borde man inte känna sin sambo bättre än så.... jag vet exakt hur han fungerar.

• Svar på tråden vart tog julklappen vägen i år & varför bara skriva sitt namn på sitt paket.
  • Flickan och kråkan

Men hur OK var det från din sida då.....att göra sak av det på julafton inför ert barn? Det är väl ändå upp till dig och barnets pappa att lösa detta på ett så värdigt sätt som möjligt. Det faktum att ni redan innan valt att köpa julklappar var för sig säger väl ändå en hel del. Kunde du inte tagit upp detta med barnets pappa innan, när du såg att det stod "från pappa" på hans presenter. 

• kristall
    Flickan och kråkan skrev 2012-12-25 23:22:54 följande:
    Men hur OK var det från din sida då.....att göra sak av det på julafton inför ert barn? Det är väl ändå upp till dig och barnets pappa att lösa detta på ett så värdigt sätt som möjligt. Det faktum att ni redan innan valt att köpa julklappar var för sig säger väl ändå en hel del. Kunde du inte tagit upp detta med barnets pappa innan, när du såg att det stod "från pappa" på hans presenter. 

jag valde inte att köpa några julklappar var för sig...så det säger mig just ,ingenting. sen vad jag sa inför alla var ju inte själva grejen eftersom det bara va de vuxna som hörde, barnen var så inne i klapparna.
  • Flickan och kråkan
    kristall skrev 2012-12-25 23:54:44 följande:

jag valde inte att köpa några julklappar var för sig...så det säger mig just ,ingenting. sen vad jag sa inför alla var ju inte själva grejen eftersom det bara va de vuxna som hörde, barnen var så inne i klapparna.
    Men vad är grejen då? Läs din egen TS igen. Jag förstår att du är ledsen och irriterad för att ni har en relation som inte fungerar, men det är ju något ni som vuxna behöver ta tag i på egen hand och på ett värdigt sätt. Precis som du skriver så begriper en 4-åring ett och annat - både det pappan gör och säger och vad du gör och säger. Både pappan och du lär utifrån det du skriver sänt gott om signaler på julafton. Du måste ju prata med din man om hur ni ska fortsätta er relation så att inte ert barn hamnar i skottlinje.
  • Tow2Mater
    kristall skrev 2012-12-25 22:58:27 följande:
    Inte fan skulle jag skriva från mamma på 15 klappar & det står från pappa på 2........
    Så du kopte 15 klappar du skrev "från mamma och pappa" på, och pappan kopte 2 klappar han skrev "från pappa" på? Vad är problemet med det? Era problem verkar ligga mycket djupare än ett par klappar.
Svar på tråden vart tog julklappen vägen i år & varför bara skriva sitt namn på sitt paket.