• Esereht

Vart kan vi få hjälp? RMC Malmö? Capio? Snälla hjälp!

Hej!
    Eftersom detta är en djungel ber jag Er om råd. Vi har försökt få barn länge nu och behöver hjälp. Vi vände oss till Sophiakliniken i Lund. Valde den då vi hoppades att den skulle vara lite mer familjär och personlig. Jag är livrädd för resan vi står inför. Har redan flertalet gånger blivit besviken och fått felbehandligar så jag är så rädd för allt som har med läkare, sköterskor och sjukhus att göra.
    Dock blev vi ganska illa bemötta på vårt första besök på Sophiakliniken. Läkaren hälsade knappt på oss och tittade inte på oss och svarade motvilligt på våra få frågor. Det kändes inte bra helt enkelt. Så vart vänder vi oss nu? Jag har ingen aning om hur det fungerar, Måste vara ett ställe som har högkostnadsskydd. Ska man välja Capio Citykliniken i Lund? RMC i Malmö? Finns det fler? Behöver hjälp och råd.
    Är rädd att RMC har "löpande band principen" och inte är flexibla..
    Finns det något i Eslöv om är bra?

Snälla hjälp mig! Var har ni fått bra hjälp och blivit bra bemötta?

Tack på förhand från en väldigt orolig tjej!

• Svar på tråden Vart kan vi få hjälp? RMC Malmö? Capio? Snälla hjälp!
  • Tant Groda

Vi gick på rmc och det enda nackdelen med dem är att det är långa väntetider. Bemötandet har jag inget att klaga på.
    Har svårt att tro att Eslöv har något sånt här.
    Gör capio ivf? Trodde de bara gjorde utredning.

• Esereht
    Tant Groda skrev 2012-12-27 11:55:48 följande:
    Vi gick på rmc och det enda nackdelen med dem är att det är långa väntetider. Bemötandet har jag inget att klaga på.

Tack snälla för svaret!
    Jag vet inte om Capio gör IVF, säkert inte men man kan ju kanske göra utredningen där...
    Hur var RMC, fick man vara delaktig själv med idéer och tankar?
    Har ME så jag vill gärna diskutera för och nackdelar med olika mediciner och undersökningar min andre läkare också så för mig är det viktigt att man själv kan påverka lite...

Visst är det så att allt är gratis, och man får 3 ivf-försök på RMC?
  • Tant Groda

Har själv en ovanlig sjukdom och där har de verkligen läst på och haft koll. De har koll på mina vanliga läkare och diskuterar gärna vb behov med dessa. Du kan säkert få diskutera medicin med din ordinarie läkare, men risk finns ju att det kan ta längre tid.
    Men de är väldigt pålästa.

• Esereht
    Tant Groda skrev 2012-12-27 14:02:10 följande:
    Har själv en ovanlig sjukdom och där har de verkligen läst på och haft koll. De har koll på mina vanliga läkare och diskuterar gärna vb behov med dessa. Du kan säkert få diskutera medicin med din ordinarie läkare, men risk finns ju att det kan ta längre tid.
    Men de är väldigt pålästa.

Vad skönt o höra! Tack för hjälpen!

Tar tacksamt emot fler åsikter och förslag på vart vi kan vända oss!
  • Esereht
    Tant Groda skrev 2012-12-27 11:55:48 följande:
    Vet du ungefär hur lång väntetid det är dit?

Tacksam för fler erfarenheter!!
  • Tant Groda

Just nu har jag inte någon större koll på väntetiderna. Men allt från 2-4 månader till första besöket!

• Esereht
    Tant Groda skrev 2012-12-29 14:12:40 följande:
    Just nu har jag inte någon större koll på väntetiderna. Men allt från 2-4 månader till första besöket!
    Okej men det är ju inte så farligt :)
  • Tant Groda

Nä det är det inte. Sen dröjer det ytterligare till en ivf. Hur lång tid beror ju på vad utredningen säger.
    Vi är nöjda!

Svar på tråden Vart kan vi få hjälp? RMC Malmö? Capio? Snälla hjälp!