Han bara kissar på sig hela tiden, vad ska vi göra??
Hej!
Vi har en liten kille på drygt 3år och han har varit torr och fri från blöja på dagen i flera månader. På natten måste han fortfarande ha blöja men det är inte det som oroar mig.
Nu senaste typ 2 veckorna har han börjat kissa på sig hela tiden, vi måste byta kläder på honom varje gång han kissat.
Det som händer är att han blir kissnödig och han är väldigt duktig på att signalera det till oss, han springer iväg till pottan men oftast är det då redan för sent och han har hunnit kissa lite i byxorna. Sen har han börjat med ovanan att liksom ställa sig upp medan han kissar i pottan och ja då blir det ju kiss överallt.
Han är fortfarande för kort i rocken för att kunna stå och kissa i toaletten så det är ännu inte ett alternativ även om jag igentligen tror att han är redo för att göra det.
Har ni några tips? Vad kan vi hitta på för att minska "olyckorna", det blir så mycket tvätt och ibland fast man tvättar hela tiden, räcker inte alla hans byxor och kalsonger till..
Jag vet ju att det kan bli bakslag innan de blir helt torra men det här är till och med dagispersonalen frågande inför, så någon som har tips och råd så mottages det tacksamt!
Anna