• Josie84

4 månaders bebis som äter väldigt oregelbundet!

Jag har en tjej på 4,5 månader som både ammar och får ersättning. Jag oroar mig nu för att hon äter så otroligt mycket mellan 14-19 på kvällen (ca 600 ml) och sedan äter hon endast två mål på morgon/förmiddag (ca 300-400 ml). Hon äter ju inte för mycket på ett dygn (totalt ca 1000 ml) men min oro ligger i att hon äter så otroligt stor mängd på mindre än fem timmar. Hon verkar inte må dåligt av det, kräker ibland men väldigt sällan och lite... Sover 11 timmar per natt och sedan 4 timmar på dagen.
    Kan det vara ohälsosamt?
    Någon som varit med om liknande?
    Någon annan som har barn som hetsäter såhär för att sedan klara sig många timmar?

• Svar på tråden 4 månaders bebis som äter väldigt oregelbundet!
  • Eleonor01

Alla barn är olika men det är mer vanligt att de äter mer på em än fm. Precis som du själv sa så är dygntotalen den väsentliga. Slappna av :)

• Josie84
    Eleonor01 skrev 2012-12-27 19:36:24 följande:
    Alla barn är olika men det är mer vanligt att de äter mer på em än fm. Precis som du själv sa så är dygntotalen den väsentliga. Slappna av :)
    Tack =) Det är alltid lugnande att höra från andra.
  • mikroE

Det är fullt normalt och till och med bra. Barnet laddar med mat inför natten så oroa dig inte. Min dotter äter massor på morgonen och på kvällen innan hon somnar och mer sporadiskt under dagen utom under ökningsperioder. Det är precis som det ska vara. Ammar man/ger ersättning fritt så är det mycket svårt för ett barn att få för lite mat.

• Onormalin160

Min kille på 6 månader gör, och har alltid gjort likadant. Han har sovit hela nätter sen han var 1 1/2 månad, han laddar upp helt enkelt. :)

• skogsvitter

De flesta bebisarna äter oftare framåt em/kväll, låter fullkomligt normalt i mina öron.
    Mår bebis bra så sluta oroa dig!

Svar på tråden 4 månaders bebis som äter väldigt oregelbundet!