• Anonym (På det igen..)

Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?

Såg här va några trådar redan...men där va så mkt att ta igen i tråden och den va ett par månader gammal.
    Och vissa va ej så aktiva här.

SÅ startar en ny tråd för oss som nyss fått missfall...1 2 el fler gånger alla e välkomna och dela med sig av vad dom varit med om.

Jag får gärna så mkt erfarenheter och tips som jag bara kan.

Har tre barn sen tidigare med min fd man.
    Jag och sambon planerade en liten tillsammans och jag blev gravid direkt.
    Plussade nu den 13 dec 4 dagar innan BIM.

Jag fick missfall Juldagen.
    5 +1 var jag bara när det började blöda.
    Lite först så trodde det kanske berodde på att vi haft sex dagen innan.
    Men det kom enorma smärtor och jag visste nåt va fel.
    Blödde bara mer och mer.

Jag va helt knäckt och förstörd.

Imorgon ska jag in till kk  för och se så allt kommit ut.

Vi vill börja bebisverkstaden direkt sen igen.

Hoppas ni är fler som vill vara med här och att det kan bli en aktiv tråd.
    Jag vill bara vara anonym i början nu och ni gör som ni vill.

Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-20 18:29
    www.familjeliv.se/Forum-4-47/m68449791.html
    Bim tråden till denna tråd!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 21:37
    nenne31 det e jag som är trådstartaren
  • Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?
  • alexandraavdullahu

Hej på er! Tänkte hoppa in här.. Jag blev gravid i slutet av juli 2013. Vi var på inskrivningssamtal med barnmorskan och allt verkade gå bra. I början på september åkte vi utomlands och skulle vara borta i 2 veckor. Kom dit på lördagen och på tisdagen får jag en blödning.. Blödde väldigt lite till en början, så jag var fortfarande hoppfull. Var och gjorde en ultraljudsundersökning på torsdagen, men hon kunde inte se fostret.. Hann inte mer än komma till hotellet förrän allt kom ut. Var då i vecka 9. Gråter Man är så hjälplös när man är utomlands och inte kan språket.
    Kom i alla fall hem och gick på en kontroll här hemma i Sverige. Allt hade kommit ut och det såg bra ut. Så när jag hade slutat blöda försökte vi igen, jag blev gravid på första försöket! Skrattande Så nu står vi här idag, vecka 19. Har varit på ultraljud idag och sett den lill*. Fantastisk känsla!!

• Kuben
    alexandraavdullahu skrev 2014-01-27 19:41:26 följande:
    Hej på er! Tänkte hoppa in här.. Jag blev gravid i slutet av juli 2013. Vi var på inskrivningssamtal med barnmorskan och allt verkade gå bra. I början på september åkte vi utomlands och skulle vara borta i 2 veckor. Kom dit på lördagen och på tisdagen får jag en blödning.. Blödde väldigt lite till en början, så jag var fortfarande hoppfull. Var och gjorde en ultraljudsundersökning på torsdagen, men hon kunde inte se fostret.. Hann inte mer än komma till hotellet förrän allt kom ut. Var då i vecka 9. Gråter Man är så hjälplös när man är utomlands och inte kan språket.
    Kom i alla fall hem och gick på en kontroll här hemma i Sverige. Allt hade kommit ut och det såg bra ut. Så när jag hade slutat blöda försökte vi igen, jag blev gravid på första försöket! Skrattande Så nu står vi här idag, vecka 19. Har varit på ultraljud idag och sett den lill*. Fantastisk känsla!!
    Vad underbart härligt!! Grattis!!!
  • nenne31

Jag som startade tråden här vill bara önska er all lycka som försöker fortf <3

Min gosse kom med planerat snitt den 3/1 och allt gick perfekt.
    Han vägde 3225 g och va 52 cm lång.
    Föddes i vecka 37+5.

En snäll men bestämd liten kille :)

Kram på er

• Kuben
    nenne31 skrev 2014-01-29 20:41:10 följande:
    Jag som startade tråden här vill bara önska er all lycka som försöker fortf <3

Min gosse kom med planerat snitt den 3/1 och allt gick perfekt.
    Han vägde 3225 g och va 52 cm lång.
    Föddes i vecka 37+5.

En snäll men bestämd liten kille :)

Kram på er

Fantastiskt! Stort, stort grattis till dig!!
  • lollisen

Hej!
    Längesen någon skrev här nu. Tänker ofta på tråden och allt vi gått igenom. Det är fortfarande väldigt levande minnen.

Själv är jag i vecka 36 nu, börjar närma sig och det känns helt overkligt vad fort allt gått. Tiden har liksom rusat iväg sedan allt jobbigt hänt... På gott och ont, nu kan den gärna sakta ner lite.

Stora varma kramar och tankar till er som fortfarande läser här.

• nenne31

Ja det avr ett tag sen man startade denna tråden :)
    Min lille blir 6 månader (!) nästa vecka. Jisses var tog tiden vägen?
    Saknar längtan efter pluset och gravid magen massor.
    Kram på er alla

• tintinigbg

Hej hur går det för alla??

Själv ska jag och sambon köra igång ivf i augusti/september. Vi var på en fertilitesutredning och blev erbjudna ivf. Så snart kör det igång

• Tussie
    tintinigbg skrev 2014-06-30 09:29:46 följande:

Hej hur går det för alla??

Själv ska jag och sambon köra igång ivf i augusti/september. Vi var på en fertilitesutredning och blev erbjudna ivf. Så snart kör det igång

Önskar er all lycka till.. :) Hur länge har ni försökt nu? Hoppas det tar sig på första försöket! Håller tummarna. 

Vi har en liten gosse på 14 veckor. <3 
    lollisen skrev 2014-06-23 21:20:43 följande:

Hej!
    Längesen någon skrev här nu. Tänker ofta på tråden och allt vi gått igenom. Det är fortfarande väldigt levande minnen.

Själv är jag i vecka 36 nu, börjar närma sig och det känns helt overkligt vad fort allt gått. Tiden har liksom rusat iväg sedan allt jobbigt hänt... På gott och ont, nu kan den gärna sakta ner lite.

Stora varma kramar och tankar till er som fortfarande läser här.

Stort grattis till er! Antar att er lilla bebis är här vilken dag som helst. :) 
  • Juronjaure

lollisen, har det blitt nån bebis ännu? Vår lilla kom ut på midsommarafton, en tjej :) Helt fantastiskt att det gick till slut!

• lollisen

Nope, lilla loppan envis redan nu!
    Bf på onsdag, har en MASSA känningar men hon lär ta god tid på sig. Haha

Grattis till er som fått bebisar och grattis till er som blivit gravida!

All lycka till er som kämpar!

• Anonym (lillan)

Är den här tråden fortfarande aktiv? Om den är det vill jag hoppa in! Hade mitt första MF nu i helgen. Även min första graviditet, 6+3. Det gör fan så ont i själen men jag vill försöka igen! Ska till gyn nu på tisdag och kolla så att allt är ute och även för att ställa alla frågor jag har. Är rädd att jag ska behöva gå igenom det här igen samtidigt som längtan efter barn är enorm! Det är en konstig känsla, att vara gravid ena dagen och sen är man helt plötsligt inte det längre.

Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?