-
-
Svar på tråden Barnlöshetsutredning
-
Inom landstinget ska utredningen inte kosta ngt, mer än den vanliga patientavgiften på 200 kr som man betalar för ett läkarbesök.
Lycka till!! -
Vi gjorde vår utredning privat, men betalade ändå bara patientavgiften upp till högkostnadsskyddet.Thotis90 skrev 2012-12-28 00:10:26 följande:Vad fick Ni betala för Er barnlöshetsutredning? Jag har försökt att bli gravid i 1 år och det börjar dra ihop sig för utredning. Jag och karln min vill vara förberedda på vad det kan komma att kosta (vi tillhör landstinget Dalarna).
-
Räkna med att komma upp i högkostnadsskyddet + eventuella läkemedelskostnader.
-
Det kostar 300 kr/besök inom landstinget Dalarna.... per person. Det kostar med andra ord 600 kr de gånger som vi måste gå tillsammans.mumwannaB skrev 2012-12-28 15:02:41 följande:Inom landstinget ska utredningen inte kosta ngt, mer än den vanliga patientavgiften på 200 kr som man betalar för ett läkarbesök.
Lycka till!! -
Ja det stämmer. Alltså kommer man ibland upp i högkostnadskortet rätt snabbt.Thotis90 skrev 2012-12-28 16:32:18 följande:Det kostar 300 kr/besök inom landstinget Dalarna.... per person. Det kostar med andra ord 600 kr de gånger som vi måste gå tillsammans.