• Thotis90

Barnlöshetsutredning

Vad fick Ni betala för Er barnlöshetsutredning? Jag har  försökt att bli gravid i 1 år och det börjar dra ihop sig för utredning. Jag och karln min vill vara förberedda på vad det kan komma att kosta (vi tillhör landstinget Dalarna).
  • Svar på tråden Barnlöshetsutredning
  • mumwannaB

Inom landstinget ska utredningen inte kosta ngt, mer än den vanliga patientavgiften på 200 kr som man betalar för ett läkarbesök.
    Lycka till!!

• Hjärtefröjd
    Thotis90 skrev 2012-12-28 00:10:26 följande:
    Vad fick Ni betala för Er barnlöshetsutredning? Jag har  försökt att bli gravid i 1 år och det börjar dra ihop sig för utredning. Jag och karln min vill vara förberedda på vad det kan komma att kosta (vi tillhör landstinget Dalarna).
    Vi gjorde vår utredning privat, men betalade ändå bara patientavgiften upp till högkostnadsskyddet. 
  • Tinkerbell

Räkna med att komma upp i högkostnadsskyddet + eventuella läkemedelskostnader.

• Thotis90
    mumwannaB skrev 2012-12-28 15:02:41 följande:
    Inom landstinget ska utredningen inte kosta ngt, mer än den vanliga patientavgiften på 200 kr som man betalar för ett läkarbesök.
    Lycka till!!
    Det kostar 300 kr/besök inom landstinget Dalarna.... per person. Det kostar med andra ord 600 kr de gånger som vi måste gå tillsammans. 
  • Tinkerbell
    Thotis90 skrev 2012-12-28 16:32:18 följande:
    Det kostar 300 kr/besök inom landstinget Dalarna.... per person. Det kostar med andra ord 600 kr de gånger som vi måste gå tillsammans. 
    Ja det stämmer. Alltså kommer man ibland upp i högkostnadskortet rätt snabbt.
Svar på tråden Barnlöshetsutredning