• zarita79

En pappa som byter partner hela tiden

Har en lite jobbig situation.

För 6 år sedan skiljde jag mig från barnens pappa och sedan vi skiljde oss så har den ena kvinnan efter den andra byts ut på löpande band. Jag personligen bryr mig absolut inte om hur många pappan träffar eller hoppar i säng med. MEN det som jag tycker är lite jobbigt är pappan blandar in barnen när han träffar de nya kvinnorna och det är ju inte så bra tycker jag och även barnen tycker att det är jobbigt eftersom de aldrig vet från gång till gång om kvinnan är kvar nästa gång de kommer.

Barnen träffar sin pappa en gång i månaden och ibland när de kommer så kan där var en tjej som pappan kallar för "tjejkompis" inför barnen och sen 3 månader senare så är det en annan kvinna där osv osv.

Så på 6 år så har pappan haft 6 olika förhållanden och det är ganska mycket i mina ögon.

Jag har pratat med pappan och förklarat för honom att barnen tycker att det är lite jobbigt att pappa träffar en ny kvinna hela tiden. Och nu har ett förhållande precis tagit slut och det hann bara ta slut så "dejtar"  han en ny kvinna när barnen är hos honom.

Vad hade ni gjort? Är det någon annan som har varit i en liknande situation?

Hade ni sett vad som händer och sedan tagit upp saken igen med pappan och sagt till honom att det inte är så lämpligt att han träffar barnen mer?!

Tilläggas bör kanske att jag har ensam vårdnad om barnen och jag måste ju tänka på deras hälsa.

Snälla ge mig lite tips och råd på hur jag ska göra............... 

• Svar på tråden En pappa som byter partner hela tiden
  • icy

6 år och 6 tjejer är inte så mycket.. Varit med om samma sak och då hade biomamman 10 killar på 2 år.. Finns inte mycket man kan göra tyvärr.

• Grandmother

Känner du dig lite avis TS?

• icy
    Grandmother skrev 2012-12-28 16:17:22 följande:
    Känner du dig lite avis TS?
    Hon kanske är orolig för sina barn? Minns att ett barn juckade ''ridandes'' på pappan och sa att ''mamma brukar göra så'' osv osv o sånt opassande ska ju inte barn veta.. 
  • Natulcien

Att han inte skulle få träffa barnen låter hemskt. Han och barnen har ju rätt att få träffa varandra.
    Däremot kan du väl be honom att inte ha tjejer hos sig precis då han träffar barnen, utan se till att träffa dem ensam. Om han nu bara träffar barnen en enda gång i månaden så kan det ju inte vara så jobbigt att be tjejen hålla sig undan den enda gången..? Henne kan han ju träffa resten av månaden...

• Myran201

Kan han inte låta bli att presentera tjejerna flr barnen innan det blir mer seriöst? Fattar mig inte på sadana människor alls. De har noll respekt för sina barn. Ligg med hur många ni vill men blanda inte in barnen damn it!

• icy

Nja ts det är inte ditt beslut om att han får träffa barnen eller ej, man får vara hur slampig som helst egentligen.. Dålig stil? Ja men det har inget med hans umgänge att göra

• Grandmother
    icy skrev 2012-12-28 16:19:19 följande:
    Hon kanske är orolig för sina barn? Minns att ett barn juckade ''ridandes'' på pappan och sa att ''mamma brukar göra så'' osv osv o sånt opassande ska ju inte barn veta.. 

Tack för du svarade på en fråga ställd till TS
  • zarita79

Jag är knappast avis på att pappan håller på med nya kvinnor hela tiden då jag träffat en man som jag lever tillsammans med sedan 5 år.

Jag personligen tycker att det är lite äckligt om människor som bytar partner hela tiden.

Saken är den att det ena barnet mår psykiskt ganska dåligt att hennes pappa håller på som han gör och detta har då tagit sig i formen att hon har ätstörningar och då är det kanske inte fel att hon inte får träffa sin pappa mer eftersom det kvittar hur mycket jag pratar med pappan så lyssnar han inte.

Om man vet att förhållandet kommer att bli seriöst så kan man självklart låta den nya kvinnan träffa barnen, men om man bara ska ha en dejt så behöver väl inte barnen vara med, det tycker inte jag i alla fall. Ni tar väl inte med er kakor om ni går på kalas eller?! 

• icy
    Grandmother skrev 2012-12-28 16:24:14 följande:

Tack för du svarade på en fråga ställd till TS
    varsågod Kyss
  • Tow2Mater

Varfor träffar pappan och barnen varann bara en gång i månaden? Om nåt, borde de ju träffas oftare, med nya kvinnor eller ej.

• zarita79
    Tow2Mater skrev 2012-12-28 16:35:49 följande:
    Varfor träffar pappan och barnen varann bara en gång i månaden? Om nåt, borde de ju träffas oftare, med nya kvinnor eller ej.
    Pappan vill bara träffa barnen en gång i månaden. Det är något han själv har valt eftersom de andra helgerna jobbar han eller vill ha sin egen tid.

• Marie1983

Sådär var min pappa också. Förstår inte varför han inte kunde ägna helgen åt bara mig de få gånger vi sågs (ca varannan månad). Det var alltid jobbigt att inte veta vem som skulle finnas där vid mina besök, och till slut orkade jag inte lära känna alla nya kvinnor utan var bara tyst.

Han borde sluta dra in kvinnorna i barnens liv. Kräv det.

Svar på tråden En pappa som byter partner hela tiden