• mliten

v 27 och kan varken sitta eller ligga. Hjälp

Hjälp, vad ska jag göra? Hur jag än gör så får jag ingen luft - det börjar snurra i huvudet av syrebrist och jag får panik.

Jag kan inte ligga på rygg, på sidan, magen. Kan inte halvligga eller bulla upp bakom ryggen, kan inte heller sitta i någon ställning alls. Det funkar att stå upp - då kan jag andas ok men jag får även där kämpa men ståendes kan jag inte sova. Ligger jag på rygg så börjar det dessutom bränna av smärta bakom ryggen.

Har som lite extra krydda en foglossning som är riktigt dålig så jag är sjukskriven på 100% och haltar fram med kryckor så stå upp kan jag inte göra så länge innan jag får ordentligt ont. Haft så sen v.17 

Jisses så ynklig jag känner mig men nu måste jag få tips, VAD kan hjälpa? Börjar bli nattsvart här.   

Den enda ändan och har du sett vilket sätt!
  • Svar på tråden v 27 och kan varken sitta eller ligga. Hjälp
  • Grandmother

Varför kontaktar du inte sjukvården igen om du har så svåra besvär?

• sasso78

Det låter inte normalt. Du behöver nog kontakta sjukvården för dina besvär, så ska du inte behöva ha det.

• mliten

Jag har läst om så många andra som haft/har problem med att få luft under grav. så tänkte väl att det är någorlunda normalt.
    Även om det såklart känns lite...mycket.
    Spontant känner jag väl ungefär som "vad ska vården göra -är väl bara försöka stå ut"
    Men jag kanske tänker helt galet.

• Grandmother
    mliten skrev 2012-12-29 09:46:44 följande:
    Puffar

Vad som är en diagnos för dig behöver inte vara detsamma för någon annan.Fast ni har samma symtom
  • sasso78

Om du vill ha hjälp och bli bättre så måste du ju kontakta sjukvården. Börja med att kontakta din BM och berätta om dina besvär, du kanske kan få värktabletter utskriva tex.

Svar på tråden v 27 och kan varken sitta eller ligga. Hjälp