• Jeenniii

gravid v 26, jätte ont höger sida revbenen

Hej!
    Jag är gravid i v26 med andra barnet. Har sedan flera veckor haft jätte ont vid revbenen högt upp på höger sida.
    Ont, domningar i huden och krampliknande smärta.
    Någon som haft liknande?

• Svar på tråden gravid v 26, jätte ont höger sida revbenen
  • Grandmother

Låter som gallstenssmärtor

• Jeenniii

Okej..
    Har ont väldigt högt upp, höger sida. Jag är även öm om jag klämmer precis på revbenet.

• Grandmother
    Jeenniii skrev 2012-12-28 19:43:07 följande:
    Okej..
    Har ont väldigt högt upp, höger sida. Jag är även öm om jag klämmer precis på revbenet.

Jag är ingen läkare..Ring sjukvårdsupplysningen 1177 och beskriv dina symtom
  • Enevighet

Nej jag tror inte alls på gallsten! Det är ett jätte vanligt symtom! Jag fick helt galet ont där runt vecka 18, 20 någonting och kunde inte ens ha bh på mig. Min BM sa att det var helt normalt, allt trycks ju uppåt! Sedan nån gång runt vecka 30 blev det lite bättre men nu sen hon fixerade sig i vecka 33 så har det bara blivit värre igen. Nu beror det nog snarare på att hon håller på och sparkar upp mellan revbenen. Något som hjälpte mig var sån tv-shops bh som inte har bygel eller sömmar. Rena DRÖÖÖÖÖMEN för mig!

• Grandmother
    Enevighet skrev 2012-12-28 21:51:41 följande:
    Nej jag tror inte alls på gallsten! Det är ett jätte vanligt symtom! Jag fick helt galet ont där runt vecka 18, 20 någonting och kunde inte ens ha bh på mig. Min BM sa att det var helt normalt, allt trycks ju uppåt! Sedan nån gång runt vecka 30 blev det lite bättre men nu sen hon fixerade sig i vecka 33 så har det bara blivit värre igen. Nu beror det nog snarare på att hon håller på och sparkar upp mellan revbenen. Något som hjälpte mig var sån tv-shops bh som inte har bygel eller sömmar. Rena DRÖÖÖÖÖMEN för mig!

Samma symtom hos två olika personer behöver inte betyda att diagnosen är densamma
  • LiamsMamma

Sådär hade jag det också från och till. Hjälpte att lyfta upp armarna lite då och då över huvudet.

• Enevighet

Nej absolut inte, självklart ska man kolla upp det om man har ont. Men jag ville bara lugna ner att det inte behöver vara något farligt. Det är inget ovanligt att man i den veckan känner den typen av smärta

• Neko

Hade också så, trycktes på någon nerv. Hade ingen känsel där i flera år efter förlossningen men nu är det nästan som vanligt (6 år efter)

Svar på tråden gravid v 26, jätte ont höger sida revbenen