min man dog lillejulafton 48 år gammal i cancer
Min man somnade in på hospice på lillejulafton ca 21 tiden. Personalen ringde aldrig och berättade att han Var sämre. Jag ringde vid ca 21 och frågade om allra var lugnt så jag och dottern 12 år kunde lägga oss att sova. På julafton skulle vi besöka honom o önska god jul.Enl SSK:s var allt lugnt , han sov gott. Hade hon fått rapport när hon tog över för nattent. Sagt och gjort jag hoppar pyjamasen och då ringer telefonen. Det är SSK som säger att hon gått in till min man och funnit honom död. JAG TROR HON SKÄMTAR. HON BEKRÄFTADE JUFÖR 10 MIN SEDAN ATT HAN SOV GOTT OCH LEVDE. Jag och dottern kastar oss i bilen och ca 15 min senare är vi där. HAN ÄR HELT KALL . jag som själv är sjuksköterska vet att så fort går det inte utan man har inte haft den tillsynen man lovat mig. Detta var hospice i Malmö och jag tycker det beklämmande att man på hospice inte. har möjlighet Att hålla den döende i handen. Hade man bara ringt mig så hade han inte sluppit dö ensamm på hospice. Och detta gör mig upprörd. Sorgen är obeskrivlig och jag äts upp inifrån...men eftersom jag har en dotter att tänka på så går jag helt på auto pilot.