• Längtanefterlilladig

    Se hit ni som äntligen blivit gravida efter år av kämpande

    Hej alla ni som äntligen blivit gravida. Jag läser dagligen här på FL & på bloggar om kvinnor som haft svårt att bli gravid och/eller fått missfall. Gått igenom år av kämpande med mediciner, undersökningar, utredningar, IVF osv. Sen helt plötsligt oväntat en dag händer det som de aldrig trott. De blir gravida och får sitt efterlängtade barn. Känner du igen dig? Min fråga till dig då är den gången du äntligen blev gravid. Gjorde du något annorlunda den gången? Åt du nyttigare, analyserade mindre, hade mindre förväntningar, tränade mer, gick på akupunktur eller liknande. Gjorde du något annorlunda mot de andra gångerna? Kan vara intressant att veta. Tacksam för svar

  • Svar på tråden Se hit ni som äntligen blivit gravida efter år av kämpande
  • virvelflinga

    Hej.
    Vi blev gravida genom IVF i november 2012. Efter att ha misslyckats flertal gånger och kämpat i 2½ år. Det som jag förändrade inför denna ägginsättning var att jag en gång i veckan gick på akupunktur där jag fick hjälp att koppla av, ändra lite i kosten och få tillfälle att må bra i mig själv under allt det som vi gick igenom.

    Att få + på stickan var det bästa vi hade varit med om även om oron är otroligt stor att något skall gå fel, Jag har fortsatt att gå på akupunktur även efter att jag +at. Just för att få den där timmens avkoppling varje vecka då någon bryr sig bara om mig och att jag skall må 110% bra.

    Jag är idag i vecka 10+2 och är fortfarande orolig men jag som person mår mycket bättre inombords och kan slappna av på ett helt annat sätt än vad jag kunde innan jag började med akupunkturen.

    Så detta blev ett långt inlägg men jag rekommenderar dig att testa akupunktur, Det kanske inte är för alla men mig gjorde det bara gott.

    Lycka till =) 

  • nicar

    Jag och min man hade försökt på egen hand i flera år utan resultat. Vi provade att ha sex i alla möjliga olika ställningar och på olika tidpunkter och olika ställen. Jag åt folsyra, provade bisolvon, rosenrot både i kombination och var för sig men inget resultat. Min man åt zink och testade bisolvon men icke.
    Under semestern började jag springa och försökte hålla liv i det även under hösten, två-tre gånger i veckan.
    I augusti anmälde vi oss till fertilitetskliniken och jag gick och lämnade blod och min man spermaprov. Sedan fick vi besked om att vi var välkomna på ett läkarbesök för att få reda på svaren.
    I samband med att jag skulle lämna mitt blodprov köpte jag ACO vitaminer Kvinna och slutade ta allt annat, inklusive folsyran då det fanns i de nya vitaminerna.
    Två månader senare plussade jag och är i vecka 12 nu och hoppas på att det lilla livet vill stanna kvar ett tag till.
    Vet inte om det beror på att utredningen drog igång eller att jag tog vitamintillskott eller en kombination, hur som helst känns det overkligt och kanske värt att testa för dig också.

  • Fröken Karlsson

    Hej!
    Vi hade försökt i 3 år med IVF, 6 misslyckade försök (eller 5, för ett nedfryst embryo dog när det tinades upp). Jag har generellt sett problem med mina tarmar och upplevde att jag blev ganska sjuk vid varje ägguttag och återinsättning. Det var som om hela buken blev irriterad och jag fick nån inflammation av själva ingreppet. Det kändes inte bra att kroppen var i så dåligt skick, att vara helt däckad när ett embryo skulle försöka fästa. Så till slut testade vi att bara stimulera en ägglossning (med sprutor), och att vi helt enkelt hade sex som vanligt när det var ägglossning. Det funkade på andra försöket! Det kan ju vara en slump att det funkade just då, men jag har en känsla av att det funkade för mig för att min kropp blev alltför påverkad av IVF:en och att det passade mig bättre att bara se till att jag hade ägglossning. 
    Det var ju väldigt mycket billigare också, jämfört med IVF:en...så om jag fick göra om allt, skulle jag nog börja försöka med den här typen av lättare behandling ett par gånger innan jag gick på det mer tyngre, som IVF.  

Svar på tråden Se hit ni som äntligen blivit gravida efter år av kämpande