• JagoSkrollan

Värsta tiden i mitt liv!

Hej Alla Där ute!!

Försökt att hitta trådar med liknande innehåll dock ej lyckats.

Jag är nu i V.10 & mår pyton, liten lista på saker som försegår i min kropp de senaste veckorna.

Spyr nästan allt jag får i mig "från start" Varje gång jag spyr blöder jag samtidigt näsblod "kraftigt"

Näsblod, täppt i näsan att de ej går att andas, nässpray hjälper ibland!

Kliar över hela kroppen " varat i ca: 2v"   

Huvudvärk "2v"

Gör nr2 på Toa 4-5 ggr/dag

Kissar 4-6 ggr/natt

Måste äta vid kl: 01.00 05.00 06.30 "ofta får jag behålla den födan"

Kraftiga magsmärtor både uppe/nere i buken, Magen é så svullen att jag ser ut att vara i V.25 minst.

Jag é smal för övrigt men nu har jag svullnat på både ben/rumpa & mage "mycket" 

Hinner knappt ta sista skeden på tallriken för ans det kommer upp igen, sen kommer huvudvärken som ett svingande basebollträ mot hjässan Gråter   

Jag mår psykiskt dåligt över detta, min sambo & son får ta mycket som dem ej är värda!

Jag vill ju inget annat än å vara lycklig och må bra med min familj!     

Jag har en son på sex år men kan verkligen inte påminna mig om att jag mådde på detta viset med honom.

Några frågor!

Tvillingar?

Längre gången än 10 veckor?

Flicka?
    Eller bara gravid och mår pyton Tungan ute     Tacksam För Svar

Gott Nytt Till Er Alla   

• Svar på tråden Värsta tiden i mitt liv!
  • Hannathu

skaffa medicin mot illamåendet! Lergigan comp eller Ondansetron kan du kolla med din BM om de kan skriva ut.

Får oxå väldigt ont i huvudet när jag kräks mkt så det kan bero på det.

Magen reagerar ofta i början men de flesta brukar bli förstoppade istället (vilket i sig kan ge huvudvärk och förstoppningsdiarreer)
    Kissnödig- ja det är vanligt

gravidnästäppa är tyvärr oxå ganska vanligt, många blir hjälpta av typ nozoil

• jmynt

En bit ingefära under läppen hjälper mot mitt illamående.

• JagoSkrollan
    jmynt skrev 2013-01-10 20:12:04 följande:
    En bit ingefära under läppen hjälper mot mitt illamående.
    Skall prova detta Tack Glad
  • JagoSkrollan
    a dream within a dream skrev 2013-01-11 20:59:43 följande:
    Mått hämskt, galet dålig med huvudvärk, kroppsvärk, migrän 4dagar i veckan mm - Vi väntar nu en flicka!!
    Grattis, ja vi tror nog på en tös vi med här...Smile...
  • a dream within a dream

Grattis till dig med Första eller andra? Jag jämförde graviditeten med graviditeten med sonen, vilken var en dröm, visste redan fr början att det är en tjej, och visst hade jag rätt

• JagoSkrollan

Tackar, just precis! Har en son på 6 år & kan inte minnas att det var så här jobbigt så därför tror vi på en tös hihi.... Skrattande

• a dream within a dream

Våran son fyller sex efter tösens ankomst Hur mår du idag? Och när var det dags för dig?

JagoSkrollan skrev 2013-01-13 12:38:33 följande:
    Tackar, just precis! Har en son på 6 år & kan inte minnas att det var så här jobbigt så därför tror vi på en tös hihi.... 

VALTER 070820 | BF 130602
  • JagoSkrollan

Se där ja :) Härlig ålder de där hihi... 
    Mår någorlunda just nu, så hoppas att det går mot bättre tider...Smile..
    Skall inte ha förens 10 Augusti så det är ju en stund kvar, men bara att hålla ut antar jag Flört 

När kommer eran skrutt da?  

• a dream within a dream

Åh du är alltså i den absolut värsta tiden nu,men snart bör det bli bättre! För mig blev det bättre kring v 16 men kom tillbaka för ca 2 veckor sedan.... (Är i v 20 nu) För oss är det dag i början av Juni men jag hoppas vi får i Maj, as många i vår släkt och vänskapskrets fyller år i Juni, främst 5,6,8,11,12.. Så Maj vore perfekt August är en bra månad, inte för kallt och inte för varmt (sonen är född då).

• lillpuckot

Vart lite nyfiken på om du mår bättre än..

Vad gäller huvudvärken skulle jag kunna tänka mig att den beror på vätskebrist, eftersom du kräks och kissar så mycket.. Avslagen sockerdricka el nå sånt brukar man kunna få behålla om man dricker små mängder åt ggn. Dessutom är det socker och lite mineraler i som kroppen kanske törstar rätt hårt efter.. 
    Det absolut bästa är ju helt klart vätskeersättning, men den smakar ju så jäkla illa så den brukar komma upp rätt fort..

Postafen kan också funka mot illamåendet om inte ondansetron eller lergigan funkar.. 

Näsblod och nästäppa.. Det enda jag kan tänka mig är att kroppen är så full i hormoner att slemhinnorna blir påverkade. Just i näsan har du väldigt många och tunna blodkärl, så om du tar i lite när du kräks, kan de spricka av det.. Slemhinnorna svullnar även vilket gör att du får täppan..  

Behöver inte tvunget va en tjej bara för att du mår så olika. Kan bara va att du reagerar olika på hormonnivån i kroppen ;o) Alla graviditeter är ju olika. Själv har jag 2 tjejer sen tidigare och de graviditeterna va HELT olika. Olika mående, olika magar you name it..

Hoppas hur som helst att du och bebisen mår bra!! 
    Lycka till!! 

Svar på tråden Värsta tiden i mitt liv!