• Aruba

Hur många föräldraledighetsdagar sparade du?

Planerar för föräldraledighet och har förstått på de som redan har barn att de sparat ett antal dagar för att ta ut senare, vid tider då dagis har stängt etc etc... Men, jag har ingen uppfattning om hur många man "behöver" spara? Hur många sparade du? Var det för mkt/för lite? Tacksam för tips...

• Svar på tråden Hur många föräldraledighetsdagar sparade du?
  • kikkie

Beror ju på vad du ska ha dom sparade dagarna till , vi tog inga dagar alls första året sen jobbade jag 3 dagar i veckan o tog 2 på lägsta nivå , sen började hon på förskola när hon var 14 mån då jag bytte jobb ! Vi har typ alla dagar kvar ! Tänkte ta skolloven ledig framöver nu !

• hannis

Vi har sparat ca 160 dagar. vi tänker att det kan behövas ca 20 dagar per år fram till barnet blir 8 år och sen några extra till oförutsedda saker.

• Aruba
    hannis skrev 2012-12-30 20:52:22 följande:
    Vi har sparat ca 160 dagar. vi tänker att det kan behövas ca 20 dagar per år fram till barnet blir 8 år och sen några extra till oförutsedda saker.
    Oj då. Tog ni ut få dagar per vecka eller kort tid av föräldraledighet då? jag menar, ni har ju "bara" använt 220 dagar?
  • Findusia

Vi tog inte ut några dagar under första året och var hemma i 2 år. Vi hade 250 dagar kvar (inkl lägstadagar) och tycker det är perfekt att ha. Gör nu samma med nästa barn.

• hannis

Aruba:

Vi var hemma i 18 månader. Tog ut 5 dagar/vecka i 10 månader. Sedan semesterdagar i totalt 3 månader och därefter jobbade vi om varandra och tog då bara ut några få strödagar med fp.

Svar på tråden Hur många föräldraledighetsdagar sparade du?