• Längtanefterlilladig

Säkert ägglossning med ovitrelle?

Avslutat pergotime 1:a gången 10/12. VUL 17/12 två äggblåsor 14 & 16 mm Ovitrelle spruta 19/12 kl 12 Inseminering 20/12 kl 15 Läst massor här på familjeliv om att tjejer som tagit pergotime haft äggblåsor vid VUL men sen inte plussat med ägglossningsstickor fören veckor senare. Jag blir så rädd nu sågat det blivit något fel med mig. Är det säkert att jag fått ägglossning av ovitrelle? Tänk om jag tog sprutan & inte äggen var redo eller stora nog? Då blir det inget resultat alls gissar jag? Jag har inte kollat med stickor eller blodprov OM jag haft ägglossning.

• Svar på tråden Säkert ägglossning med ovitrelle?
  • Pimpinellan

Äggblåsor över 10 mm brukar ge ägg så jag kan till 99,9999% garantera att du fick äl. Vette fåglarna vad som ska till om du inte fick det faktiskt... ObestämdGlad

• Längtanefterlilladig

Tack för ditt svar!! Då är det kanske så att de tjejerna som sett på VUL dag 12-13 att de har äggblåsor över 10 mm men ändå inte får ägglossning fören dag 20-22 Inte har tagit ovitrelle för att ovitrelle gör att äggblåsorna släpper? Om äggblåsorna växer 1-2 mm/dygn borde mina äggblåsor varit iaf 17 & 19 mm eller om de vuxit 2 mm/dygn 20 & 22 mm stora.

• Pimpinellan
    Längtanefterlilladig skrev 2012-12-30 22:31:13 följande:
    Tack för ditt svar!! Då är det kanske så att de tjejerna som sett på VUL dag 12-13 att de har äggblåsor över 10 mm men ändå inte får ägglossning fören dag 20-22 Inte har tagit ovitrelle för att ovitrelle gör att äggblåsorna släpper? Om äggblåsorna växer 1-2 mm/dygn borde mina äggblåsor varit iaf 17 & 19 mm eller om de vuxit 2 mm/dygn 20 & 22 mm stora.

Jag hade äggblåsor runt 10 mm en gång,men de växte inte som de skulle-först dag 22 fick jag äl! Utan  Ovitrelle,men dte behövs egentligen inte utom vid IVF. Så visst kan det hända,men normalt växer de fortare.
Svar på tråden Säkert ägglossning med ovitrelle?