Äter era 2,5 - 3 åringar sötad yoghurt?
Som rubriken lyder. :) Typ yoggi eller dylikt. I sådana fall, hur ofta?
Som rubriken lyder. :) Typ yoggi eller dylikt. I sådana fall, hur ofta?
Nu är min son 5 år men han har fått äta sötad yoghurt då och då sedan han var i ettårsåldern. Jag köper hem det rätt sällan, kanske 1 g/månad bara. Jag tycker dock inte det är så bra om han skulle äta det dagligen. Som tur är så älskar mina barn naturell youghurt med flytande honung på så det brukar de få. Ibland köper jag ganska söta flingor och ibland köper jag helt naturella. Har ingen sockerskräck men det är bra att variera och att lära sig äta olika saker tycker jag.
Här serveras det A-fil eller ekologisk naturell yoghurt. Dessa sötas med russin.
Hemma hos andra och på dagis blir det ju söt yoghurt ibland och det gillar han såklart men inget han efterfrågar här hemma. Sonen är 4 1/2
Ja, någon gång i veckan
Min son (1,5) fick fruktjoghurt pa semestern för att det var enklast sa. Den bästa jag hittade pa semesterorten var activias, sa han at en sadan om dagen till frukost.
Hemma äter han naturell joghurt (ca 75 g - vi delar pa en 150g-bägare) med en tsk sylt i och osötat müsli till. Jag köper sylt som är sötat med agavesirap istället för socker. Det smakar i och för sig ocksa sött, men det är i alla fall naturliga ämnen och inte en massa aromer.
Nej. Onödigt
Ja, Men nu blandadom gärna ut det med även fil....
Nej han gillar bara naturell fil och yoghurt som tur är. Vill inte att han ska vänja sig vid sötad heller. Åt själv bara sötad yoghurt för ca 10 år sedan och det är svårt att gå över till osötad när man är van vid söt. Som 80-talist är jag uppväxt med: vitt bröd, oboy, drömyoggi, kalaspuffar, juice från koncentrat, kräm och andra sockerbomber dagligen. Mina föräldrar visste inte bättre tur
Tur att vi är lite mer upplysta idag
Nej, vi köper den naturell. Men sedan kan jag tillsätta något sött, tex mosad banan eller bär. Kanske en klick sylt.