• pappajohan

min son hörde när jag o tjejen hade sex

Min son skickade ett sms härom natten där han skrev: snälla sluta :( Shiiit vad pinsamt, första (?) gången, vi har alltid sett till att vara så diskreta som möjligt men denna gång hördes det. Jag är inte så intresserad om vad folk tycker om denna typ av problem då alla verkar ha olika åsikter men däremot tas tips tacksamt emot om vad fanken man säger till sonen (12 år). Jag har inga problem att prata med mina barn, har även en 14-årig dotter, men detta ämnet är nytt för mig....

• Svar på tråden min son hörde när jag o tjejen hade sex
  • viseversa

Jaha? Ni hade sex och han var vaken. Vad ska du säga? Du har rätt till ett sexliv.

• Lajkie

Börja med att sluta med uttrycket: shiiiiit vad pinsamt.
    17-årig bloggtjej-varning.

• Frontline

Hade väl varit mer pinsamt om han hade sett er, sexlivet avslutas ju inte för att man har barn...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Röllekan

Jag skulle också tycka att det var jättepinsamt att få ett sånt sms.. Det är ju ganska känslig ålder för en kille ändå. Sex är fortfarande nåt lite konstigt och äckligt (när det gäller föräldrarna), sen var det tydligen inte hans mamma heller.. Jaa du.. Får väl säga, Sorry, vi ska va tystare nästa gång.. Inte göra nån grej av det. Du ska ju inte skämmas över själva akten :) 

• pappajohan

Hur jag uttrycker mig kanske inte är så relevant men visst, ska försöka skriva moget så du (Lajkie) inte stör dig mer. Jag vet att alla har rätt till sitt sexliv och att det var tur att han inte såg något men frågan kvarstår... Vad säger man egentligen till sin grabb? Det är det jag behöver tips och råd om. Röllekan: jo, det kanske är så att man inte ska göra för stor sak av det. Har läst i diverse forum hur barn tar skada etc, jag tror att man inte ska överdriva konsekvenserna och hur djupa spår sånt här ger. Vuxna gör sånt här, oavsett om man ska ha fler barn eller ej. Pussas och kramas ser de flesta barn att vuxna gör, detta är endast en "förlängning" av det.

• Sandraa L

Minns hur jag skojade med mamma en morgon när jag var 14-15år och att hon får sluta stöna så högt på nätterna ;) men det var mest överdriv från min sida men hade hört dom,  dock trodde de väl att jag sov. Klockan var väl 02-03 eller något men jag pratade med min dåvarande pojkvän då. Mamma skrattade bara och sa något i stil med att hon inte haft sex på flera veckor (eller hur). Och mitt svar var väl - men mamma jag vill inte höra :D

Men det var väldigt sällan som jag hörde de. Typ aldrig. 

• La Lola

Måste du säga något överhuvudtaget då?
    Han hörde, han sa till, ni dämpade er.

Behövs det något mera?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Palma

Bra att han kunde skicka sms och be er sluta så han slapp ligga och höra er. Jag hatade det när jag var barn.

• pappajohan

Nu väckte jag min grabb, han hade beställt väckning nu:) Sade till honom att jag är ledsen att han hörde och att vi ska tänka mer på att det inte ska höras mer. Sade också att det är bara ett bevis på att jag och xx älskar varandra. Då säger han att "det är lugnt, då vet jag att farsan är en hingst", hahaha, sedan skrattade han! Så han tog det bra, bra mycket bättre än jag trott. Hur han sedan känner inombords vete fan men det verkar ok. Tack för era snabba kommentarer.

• Palma

Ta upp det med honom, "förstår att det känns jobbigt att höra, vi trodde att du sov, vi ska vara tystare"

• långstrump
    pappajohan skrev 2012-12-31 09:27:49 följande:
    Nu väckte jag min grabb, han hade beställt väckning nu:) Sade till honom att jag är ledsen att han hörde och att vi ska tänka mer på att det inte ska höras mer. Sade också att det är bara ett bevis på att jag och xx älskar varandra. Då säger han att "det är lugnt, då vet jag att farsan är en hingst", hahaha, sedan skrattade han! Så han tog det bra, bra mycket bättre än jag trott. Hur han sedan känner inombords vete fan men det verkar ok. Tack för era snabba kommentarer.
    Hahaha, komme ihåg att man hört sina egna föräldrar men det är ju inget som satt ärr i en. I annat fall förstår dom själva när de blir vuxna.
Svar på tråden min son hörde när jag o tjejen hade sex