Anonym (IVF 2) skrev 2013-01-01 13:49:12 följande:
Du kan skriva att du hade avstått och sedan dina belägg till varför. Att, som vissa, skrika ut hur hemskt det är att dricka några folköl när man på skattebetalarnas pengar genomgår en IVF men inte ha ett enda belägg, underlag, fakta till varför folköl en gång på runt 1,5 år skulle vara dåligt för behandlingen ger ett mycket oseriöst intryck.
Om någon annan däremot har genomgått IVF och av sin läkare hört att det är OK/inte OK med folköl under sprayningen så tar jag till mig det som skrivs. Eller om någon länkar till forskning som visar på att även låg-alkoholdrycker i liten mängd skadar redan vis sprayningen.
Fast du kan väl inte mena att du förlitar dig på okända på ett sådant här forum?
Du är inte medveten om att råden från läkare är helt vitt skilda beroende på vart man kommer? Så naiv får man inte vara..
Mina belägg? Måste man dricka ska man inte ha barn, då ska man in på rehab. Dricka har du haft tid på dig innan att göra.
Din läkare har ju redan sagt att det var okej, varför litar du inte på honom/henne? Menar du att andras läkare har mer rätt?
Underligt sätt att tänka, verkligen.