• Anonym (IVF 2)

IVF-försök två vecka 4, sprayar nu. OK att dricka 3,5% öl?

Jag har köpt 3 st 3,5% öl att ha till maten nu ikväll. Har druckit två av dem hittills när det slog mig att det kanske inte är OK när man är inne i en IVF behandling. Har sprayat i snart fyra veckor och ska ta mitt första blodprov den 7e för att se om jag ska börja med sprutor. Kan dessa öl förstöra någonting? 

• Svar på tråden IVF-försök två vecka 4, sprayar nu. OK att dricka 3,5% öl?
  • Anonym
    Anonym (IVF 2) skrev 2013-01-01 12:05:24 följande:
    Hur detta kan vara grund för spydiga kommentarer förstår jag inte. Det är inte så att jag drack starksprit, drack inte ens champagne vid tolvslaget, medan jag var gravid. 
    Ändock. I min värld så får man en chans att bli gravid, då ska man inte ens komma i närheten av alkohol. Det tyder på att man inte är seriös. Men det är min personliga uppfattning.

Klarar man inte av alla sorters åsikter, som inte är personliga påhopp, kanske man inte ska starta en tråd?
  • Anonym (...)
    Anonym skrev 2013-01-01 12:07:02 följande:
    Klarar man inte av alla sorters åsikter, som inte är personliga påhopp, kanske man inte ska starta en tråd?
    Klarar man inte av att svara på Ts trådstart kanske man inte ska svara alls?
  • Anonym
    Anonym (...) skrev 2013-01-01 12:11:17 följande:
    Klarar man inte av att svara på Ts trådstart kanske man inte ska svara alls?
    Har svarat men fick skit för att jag var anonym.

Kan ta det igen. Nej, det är inte okej om man ska använda skattebetalarnas pengar för att få barn.
  • Anonym (...)
    Anonym skrev 2013-01-01 12:13:41 följande:
    Har svarat men fick skit för att jag var anonym.

Kan ta det igen. Nej, det är inte okej om man ska använda skattebetalarnas pengar för att få barn.
    Står det något om att det är en skattefinansierad IVF eller om de betalat själva? Nej.
    Och oavsett så svarar du ju ändå inte på det Ts undrar.
  • Anonym (IVF 2)

Vissa här inne är helt otroliga. Om jag hade blivit tillsagd att alkohol var helt förbjudet under IVF hade jag inte druckit folköl till maten, då hade jag tagit alkoholfri öl (det fanns inte den sortens öl jag tycker om i helt alkoholfria versioner). Men nu är det ingen som har sagt att folköl, eller någon form av alkohol i små mängder för den delen, inte är OK under den del av IVFen som inte är efter ägget har återinförts. Så vilka är ni att säga att det är fel? Borde inte kliniken jag går till vara de som bestämmer det?

• Anonym
    Anonym (IVF 2) skrev 2013-01-01 12:19:13 följande:
    Vissa här inne är helt otroliga. Om jag hade blivit tillsagd att alkohol var helt förbjudet under IVF hade jag inte druckit folköl till maten, då hade jag tagit alkoholfri öl (det fanns inte den sortens öl jag tycker om i helt alkoholfria versioner). Men nu är det ingen som har sagt att folköl, eller någon form av alkohol i små mängder för den delen, inte är OK under den del av IVFen som inte är efter ägget har återinförts. Så vilka är ni att säga att det är fel? Borde inte kliniken jag går till vara de som bestämmer det?
    De kanske inte tror folk dricker när de försöker bli gravida på detta sätt?

Varför frågar du om du redan vet vad din klinik säger? Du måste ju räkna med olika åsikter, sånt är livet, alla kommer inte hålla dig i hand å tycka synd om dig.
  • Anonym (IVF 2)
    Anonym skrev 2013-01-01 13:40:16 följande:
    De kanske inte tror folk dricker när de försöker bli gravida på detta sätt?

Varför frågar du om du redan vet vad din klinik säger? Du måste ju räkna med olika åsikter, sånt är livet, alla kommer inte hålla dig i hand å tycka synd om dig.
    De sa till mig att leva mitt liv som vanligt, IVF sidor säger att det inte är någon fara med lite alkohol och jag drack ingenting starkt! Herre gud, lägg ner!
    Jag drack mig inte full och jag påverkade knappast min behandling.  
  • Anonym
    Anonym (IVF 2) skrev 2013-01-01 13:43:39 följande:
    De sa till mig att leva mitt liv som vanligt, IVF sidor säger att det inte är någon fara med lite alkohol och jag drack ingenting starkt! Herre gud, lägg ner!
    Jag drack mig inte full och jag påverkade knappast min behandling.  
    Men varför startar du en tråd då om det bara är en åsikt som räknas?

Jag fattar inte?

Ville du ha åsikter om att det är förkastligt att dricka om man fått en sådan chans som IVF oavsett om man betalar eller inte?
  • Anonym (IVF 2)
    Anonym skrev 2013-01-01 13:44:42 följande:

Jag fattar inte?

Ville du ha åsikter om att det är förkastligt att dricka om man fått en sådan chans som IVF oavsett om man betalar eller inte?
    Du kan skriva att du hade avstått och sedan dina belägg till varför. Att, som vissa, skrika ut hur hemskt det är att dricka några folköl när man på skattebetalarnas pengar genomgår en IVF men inte ha ett enda belägg, underlag, fakta till varför folköl en gång på runt 1,5 år skulle vara dåligt för behandlingen ger ett mycket oseriöst intryck. 
    Om någon annan däremot har genomgått IVF och av sin läkare hört att det är OK/inte OK med folköl under sprayningen så tar jag till mig det som skrivs. Eller om någon länkar till forskning som visar på att även låg-alkoholdrycker i liten mängd skadar redan vis sprayningen.

• Fosse
    Anonym skrev 2013-01-01 13:44:42 följande:

Jag fattar inte?

TS bad inte om din åsikt.

Hon undrade om det var skadligt på något sätt att dricka 3 folköl, vilket det inte är, så du kan väl hålla dina åsikter för dig själv. Eller svara i en annan tråd som efterfrågar dem.

• Anonym
    Anonym (IVF 2) skrev 2013-01-01 13:49:12 följande:
    Du kan skriva att du hade avstått och sedan dina belägg till varför. Att, som vissa, skrika ut hur hemskt det är att dricka några folköl när man på skattebetalarnas pengar genomgår en IVF men inte ha ett enda belägg, underlag, fakta till varför folköl en gång på runt 1,5 år skulle vara dåligt för behandlingen ger ett mycket oseriöst intryck. 
    Om någon annan däremot har genomgått IVF och av sin läkare hört att det är OK/inte OK med folköl under sprayningen så tar jag till mig det som skrivs. Eller om någon länkar till forskning som visar på att även låg-alkoholdrycker i liten mängd skadar redan vis sprayningen.

Fast du kan väl inte mena att du förlitar dig på okända på ett sådant här forum?

Du är inte medveten om att råden från läkare är helt vitt skilda beroende på vart man kommer? Så naiv får man inte vara..

Mina belägg? Måste man dricka ska man inte ha barn, då ska man in på rehab. Dricka har du haft tid på dig innan att göra.

Din läkare har ju redan sagt att det var okej, varför litar du inte på honom/henne? Menar du att andras läkare har mer rätt?

Underligt sätt att tänka, verkligen.
  • Fosse
    Anonym skrev 2013-01-01 13:52:20 följande:
    Fast du kan väl inte mena att du förlitar dig på okända på ett sådant här forum?

Du är inte medveten om att råden från läkare är helt vitt skilda beroende på vart man kommer? Så naiv får man inte vara..

Mina belägg? Måste man dricka ska man inte ha barn, då ska man in på rehab. Dricka har du haft tid på dig innan att göra.

Din läkare har ju redan sagt att det var okej, varför litar du inte på honom/henne? Menar du att andras läkare har mer rätt?

Så alla som dricker alkohol fast de har eller i framtiden ska få barn ska in på rehab?

Underlig sätt att tänka, verkligen.
  • Anonym (IVF 2)

Du kan inte vara på riktigt. Hade jag druckit groggar, shottat sprit och hävt i mig starköl igår så ok, då kanske jag hade betett mig illa med tanke på att jag är mitt i en IVF behandling.
    Men tre stycken 33cl folköl = rehab behov. Oj oj oj.  
  • Anonym (...)
     Måste man dricka ska man inte ha barn, då ska man in på rehab. Dricka har du haft tid på dig innan att göra.
    Du är nykterist va?
Svar på tråden IVF-försök två vecka 4, sprayar nu. OK att dricka 3,5% öl?