• JohnLennon

Pergotime, svåra biverkningar!

Har ätit tre tabletter av fem. Illamående likt den värsta baksmälla du kan tänka dig, ont i magen, blixtrande huvudvärk och diarréer som är som vattenfall. I natt kröntes allt detta med att jag sket ner mig i sängen. Halleluja! Nu vet jag inte om jag ens vågar ta tablett fyra... Känner mig jäkligt besviken! Såg fram emot att få börja ta medicin, och få hjälp! Ngn annan som har haft det som jag?

• Svar på tråden Pergotime, svåra biverkningar!
  • Mom amor cor

Låter ju inte som pergometinens fel. Snarare som om du haft otur att bli sjuk samtidigt som detta.

Men frågan e om de ens hinner göra nån nytta mör du kräks och har diaree. De borde ju rinna ut dej :s

• Tinkerbell

Nej det har jag inte varit med om. Håller med föregående skribent, frågan är om kroppen hinner ta upp det om du har massa diarréer.

• JohnLennon

Fast jag tror inte på sjukdom. Mellan "varven" mår jag okej, och har jobbat osv... Och det startade typ 4 timmar efter första tabletten. Ska jag sluta tycker ni? Eller chansa på att ta en fjärde tablett? Isåfall får jag nog tänka med sjukskrivning imorgon...

• Tuvalina
    JohnLennon skrev 2013-01-01 12:34:01 följande:
    Fast jag tror inte på sjukdom. Mellan "varven" mår jag okej, och har jobbat osv... Och det startade typ 4 timmar efter första tabletten. Ska jag sluta tycker ni? Eller chansa på att ta en fjärde tablett? Isåfall får jag nog tänka med sjukskrivning imorgon...
    Sjukskriv dig och fortsätt. Får du Ägglossning så var det värt det... får du det inte så kanske du kan se nästa gång om det blir lika - då är det helt klart tabletterna som är orsaken Kräks
  • JohnLennon

Jag avbröt efter tre tabletter. Och mådde bättre direkt (eller ja, det tog väl kanske ett dygn innan jag blev mig själv). Ska försöka få kontakt med läkaren för alternativ behandling. Pregotime kan ju inte vara det enda läkemedel som finns....? Annars testar jag nästa månad igen. Blir det samma sak så skiter jag i det. Inte värt att må så dåligt.

• minaz
    JohnLennon skrev 2013-01-04 23:27:34 följande:
    Jag avbröt efter tre tabletter. Och mådde bättre direkt (eller ja, det tog väl kanske ett dygn innan jag blev mig själv). Ska försöka få kontakt med läkaren för alternativ behandling. Pregotime kan ju inte vara det enda läkemedel som finns....? Annars testar jag nästa månad igen. Blir det samma sak så skiter jag i det. Inte värt att må så dåligt.

Jag mådde skit, spydde, huvudvärk utan dess like, irriterad, diarre... Så jag vet
    Helvetes medicin men fick  ett pluss 10 dagar senare som tyvärr slutade i missfall...
    Blir inga fler försök för min del!
    Och ingen bebis, kan väl inte bli gravid självmant.
  • JohnLennon
    minaz skrev 2013-01-22 01:03:28 följande:
    Jag mådde skit, spydde, huvudvärk utan dess like, irriterad, diarre... Så jag vet Helvetes medicin men fick  ett pluss 10 dagar senare som tyvärr slutade i missfall... Blir inga fler försök för min del! Och ingen bebis, kan väl inte bli gravid självmant.

Slutar du föröka skaffa barn helt? Eller bara med Pergotime?
Svar på tråden Pergotime, svåra biverkningar!