• JuniBebis

hjälp med min ett och halvt åriga sons sömn!

Min son vägrar sova själv! En kväll ser ut såhär. Han blir trött och somnar i famnen. Lägger in honom i sin säng går ca en timme och han vaknar. Och vägrar ligga kvar i sängen. Så han får följa med upp och sitta i famnen. Vi gör allt för att han ska somna. Men det ända som fungerar är att han får ligga mellan oss i våran säng när vi går och lägger oss. Går vi upp så vaknar han. Han kan alltså hålla igång till 1 2. Förr har hans sovrutiner varit kanon. Då la vi honom i hans säng. Satte oss på en stol bredvid och läste en bok och han somna själv och sov i sin säng. Vet inte vad vi ska göra. Man får inte sså mycket sömn själv då han bökar och ska ligga på DN1 har provat allt känns det som. Några tips?

• Svar på tråden hjälp med min ett och halvt åriga sons sömn!
  • Jamilia

Har själv postat en tråd om sömn, dock 10-månaders! Har läst runt lite allmänt om sömnproblem här på forumet.... Förhoppningsvis löser tiden vissa problem! En del perioder sover de dåligt, andra bättre! Hoppas på svar av andra som kan berätta hur det blev i deras fall!

• Natulcien

Det är en ganska jobbig fas för barnet just runt 1,5 år då de kan behöva extra mycket närhet, så om han sover bra med er så tycker jag att han ska få sova så. Jag hade tveklöst gjort så, i alla fall. Ger ni honom all den närhet och trygghet han verkar behöva nu, så kommer han säkert tillbaka till det ni hade förut ganska snart.

Svar på tråden hjälp med min ett och halvt åriga sons sömn!