• Mandii

Tips på rottweilerkennel med tyska linjer? :-)

Snart dags att hitta en ny familjemedlem och undrar om ni vet några? Har googlat lite men skadar inte att fråga då ni kanske själva har valp/hund därifrån och kanske rekommenderar någon speciell kennel. Nu menar jag endast de med stamtavlor och inga 6000kr's blocketannonser. Tack på förhand!

• Svar på tråden Tips på rottweilerkennel med tyska linjer? :-)
  • Mandii

den sidan hade jag redan uppe såna kennlar jag söker i tråden, tack

• Tjolinti
    http://www.justask.nu

jag har varit hos gerard o´shea på hundkurser och han är riktigt bra och som jag förstått så föder han upp rottisar. När jag är på hemsidan så verkar han inte ha så stor uppfödning men ta en titt :) Man kan ju alltid prata med uppfödaren och se vad som är aktuellt
  • Mandii
    Tjolinti skrev 2013-01-02 18:46:09 följande:
    www.justask.nu

jag har varit hos gerard o´shea på hundkurser och han är riktigt bra och som jag förstått så föder han upp rottisar. När jag är på hemsidan så verkar han inte ha så stor uppfödning men ta en titt :) Man kan ju alltid prata med uppfödaren och se vad som är aktuellt
    Okej, tack så mycket ska göra det och spara dessa länkar för det är inte fören om 2-3 månader jag planerar köp. Men efter att ha råkat ut för House of urax  tidigare vilket var totalt oseriöst vill jag gärna börja kika runt redan nu och även kolla planerade kullar om man hittar något som känns bra
  • Dexter dot com

Ring rasklubben och tala om dina krav och vilka linjer du är intresserad av så hjälper dom dig.

• Mandii
    Dexter dot com skrev 2013-01-02 18:52:16 följande:
    Ring rasklubben och tala om dina krav och vilka linjer du är intresserad av så hjälper dom dig.
  • Fryspåse

Eftersom att du vill köpa en rottis så antar jag att du är bruksintresserad. Åk till brukshundklubbarna och prata med andra rottisägare.
    Kolla på avelsdata på SKK för att se sjukdomshistoriken på avelsdjuren. Kolla även upp meriter och MH osv.

Svar på tråden Tips på rottweilerkennel med tyska linjer? :-)