• CassisRose

Vi som är gravida och jobbar inom handels

Hej!

Jobbar som butikschef på ett köpcentrum. Mkt spring fram och tillbaka mellan kassan, butiken, lagret och kontoret. Tunga lyft då det är varuleverans (vilket vi har flera ggr i veckan). Sitter ner ca 1h med kontorsarbete på morgonen och har 30 min lunch, annars står eller går jag, samt klättrar på stegar. Jobbar självklart skift; tre öppningar och två stängningar i veckan. Köpcentrat öppet mellan 10-20. Jobbar lönehelger, då öppet 10-18.

Var på VC idag på råd av min BM. Blev sjukskriven 25% pga foglossning, sammandragningar, domningar i ena benet, samt yrsel.

Hur vanligt är det att få graviditetspenning när man jobbar inom handels?

Någon som känner igen sig och vill dela med sig av erfarenheter, tankar och funderingar?

Har jobbat inom kundservice och butik i snart tio år, kan inte tänka mig något annat yrke, älskar det! Men det är lite jobbigt ibland, kontorsfolk inser nog inte hur lyckligt lottade de är, hihi Drömmer

• Svar på tråden Vi som är gravida och jobbar inom handels
  • Tristanya

jag står 8 timmar i kassan o snart v23 o varit hemma/sjukskriven nu på 50% pga foglossningar! ska söka gravidpenning o hoppas verkligen jag blir beviljad det, o hoppas läkarintyget från läkaren kan hjälpa till att få det beviljad med. har redan väldigt ont i som sagt bara v23 på torsdag :( 

• Lycka80

Jag jobbar i charken och går och lyfter tungt varje dag. Är nu i v 31 och varit sjukskriven sen November, först 50% och nu sen 2 månader 100% för foglossningar. Hade aldrig klarat av att jobba som kroppen är nu. Detta är min 3:e grav och fått grav penning tidigare grav och aldrig varit några problem. Bara man skriver så utförligt som möjligt hur en dag är och hur mycket man lyfter osv och arbetsgivaren intygar det.

• Tristanya
    Lycka80 skrev 2013-01-16 07:29:28 följande: