• luluu

ska jag vaccinera oss? hjälp

min son 1,5år har haft 2 lunginflammationer på 2 ,5 mån. sista gången hadehan fått bocka virus och hamnade i respirator i 4 dygn. ( mina värsta dygn) när vi låg på vanlig avd igen sa läk att vi bör vaccinera oss mot säsonginfluensan då han givetvis kommer bli otroligt sjuk om han får den kan man tänka sig ( han har troligtvis astma el iaf förkylningsastma)  Jag e rädd för att vaccinera men vad e alt? ringer tillvårdcentralen de svarar att de aldrig vaccinrat ngt barn?! ringer barn läk mottagningen på serafen och hon säger att nja , vi har inte vaccinerat så många..  hon ville jagskulleprata medläk på ks igen då vi ska dit i slutet på jan. känns sent att vaccinera i slutet av jan, men alla är juså tveksamma och jag blir ju ännu mer tveksam. Tror jag iaf skavaccinera mig själv imorgon då jag e helt helt helt ensam med sonen. tips ? 

• Svar på tråden ska jag vaccinera oss? hjälp
  • Philippa

Jag hade vaccinerat både sonen och mig själv om vi hade som dig.....

• luluu

pratade med bvc och hon (som älskar vaccinationer) tyckte också jag skulle vänta till KS.. hon var också väldigt tveksam då han var så liten.. Jag blir ju ännu mer tveksam nu. Men måste nog ta mod till mig attåtminsonde själv vaccinera mig så jag står på benen. Hon tyckte att  risken att jag skulle bli  smittad var ju liten.

• Philippa

Min son som var prematurfödd, hade tre lunginflammationer samt astma vaccinerad mot infuensan när han var 13 månader... på barnsjukhuset.

• luluu

och jag antar att vaccinationen gick bra? ska ringa KS/barnsjukhuset i morgon

• starkochälskad

Kanske ska ni som lever med sonen iallafall vaccinera er tills ni får klarhet ifrån KS. Då minimerar ni åtminstone risken att er son blir sjuk.

• Philippa
    luluu skrev 2013-01-03 13:54:15 följande:
    och jag antar att vaccinationen gick bra? ska ringa KS/barnsjukhuset i morgon
    Ja, det gick bara bra.
Svar på tråden ska jag vaccinera oss? hjälp