• Maria och Chris

Vill få tips på att sluta amma

Hej!

Min son är nu 14 månader och ammar fortfarande från och till. oftast är det när han ska lägga sig för att sova på dan osv. 

han gillar inte gröt eller välling. välling hade varit det bästa när han ska somna innan han lägger sig på natten.

han äter ju annan mat också men inte fullt så mycket som jag helst hade velat att han ska göra.
    kan inte med att bara sluta tycker så synd om honom när han så gärna vill ha och glömde säga han är extremt mammig.

Har någon några tips?   

• Svar på tråden Vill få tips på att sluta amma
  • pmb

Har du testat ersättning? Om han inte äter så bra är ersättning bra, det innehåller ju mycket mer näring än välling.
    Och är det nappflaska ni kört med kanske pipmugg kan funka bättre? 

• mamalikola

Har precis slutat amma min 14 månaders son. Här ammades han ett tag bara just vid nattning ( på kvällen och vid middagsluren) och nattetid 1-2 gånger. För ungefär 2 månader sedan slutade jag erbjuda bröstet på dagen. Däremot bär jag honom tills han somnar vilket börjar kännas lite jobbigt nu eftersom han är rätt tung ;)
    Han accepterade det faktiskt direkt, var nog bara en gång som han hellre hade velat amma än gosa. Fortsatte amma kväll och natt tills för 1 månad sen då han plötsligt var extra hungrig på kvällen. Gav honom ersättning en kväll och har sedan dess trappat ner amningen successivt. Nu får han en flaska ersättning när han ska somna för natten, sen bär jag honom och gosar till sömns. Och nu vaknar han inte för att amma på natten heller längre- yeeehaaa!

Svar på tråden Vill få tips på att sluta amma