Står inte ut med svärmor!!
Jag orkar inte med min svärmor. Retar mig på henne. Hon är så egoistisk. Säger knäppa saker.. När vår son var några veckor gammal va vi hos dem och hon tänkte tända en cigg 2 meter från honom. Hade precis hört från BVC om hur farligt det är med passiv rökning. Att det kan öka risken rejält för plötslig spädbarnsdöd. Hon verkade inte bry sig., sa ..men det är väl ingen fara.. Efter att vi tjatat gick hon ut och rökte. Hon drack kaffe med vår lille bebis i knät. Fattar hon inte att han kan få brännskador?! Det som är riktigt jobbigt är att hon flera ggr sagt att hon kan passa honom och jag har verkligen ingen lust att lämna honom till henne för jag litar inte på henne. Tankarna gör att jag mår illa, får ont i magen och jag känner sån avsky. Kan inte hjälpa det men jag känner ett sånt agg mot henne att det går ut över min sambo. Vi tjafsar.. Självklart ska vår son få träffa sin farmor men jag känner att jag in vill ha sån tät kontakt med henne. När han var 3 månader hörde jag hur hon pratade med min sambo i telefonen om hur tråkigt det va att de inte bara kunde dyka upp ofta hos oss utan att de måste boka tid... Men ni kanske inte är en sån familj sa hon...Men hallå... Vi hade då en 3 månaders bebis.. Kanske lite annat att göra än att ha svärföräldrarna springandes där titt som tätt.. De dök ju upp som gubbeni lådan på altanen är han var några veckor gammal och vi skulle ut på en promenad och prova bärselen. Istället för en mysig promenad med min lilla nya familj blev det tjafs om att jaha..ska ni gå såå långt, ska vi inte fika på altanen tillsammans istället.. Det slutade med att vi satt och fikade med dem istället för vår promenad.. För ett par veckor sen ringde hon och sa att de kunde komma och hämta oss och vi kunde va där ett par timmar så jag kunde vila lite eftersom sonen sover så dåligt på nätterna och jag var helt slut. Så ku de hon passa sonen ett tag. Det lät som en fin sak..men det slutade med att när vi kommit dit så frågar hon om det är ok om hon bjuder in grannarna som inte träffat hennes barnbarn... Suck! Det blev ingen vila. Särskilt inte när svärfar stod på taket och slog ner is så det dånade i hela huset. Känns så taskigt! Känns inte som att hon ville mig väl så jag skulle få vila utan mer som att hon såg det som en chans att visa upp sitt barnbarn. Förstår ju att hon vill det.. Men hon skulle ju kunna välja ett bättre läge.. vill skriva av mig. Gärna få något råd el ventilera lite med någon som känner liknande känsla. Vill inte ha massa otrevliga kommentarer här som man ofta ser på fl.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-03 15:10
Tack:)