• Chaffisen

    första tråden och första barnet

    Hej! Premiär för mig nu på denna sida, jobbar på att skapa mig en uppfattning om hur sidan funkar. Nåväl,.. Min kära sambo och jag ska få ett barn tillslutetav året, om allt går vägen. Vårat första. Man har inte förstått det riktigt ännu förutom att sambons humör går ut över mig, mer än vanligt. :) Hur blev det för er? Er omställning när ni fick reda på att ni väntade barn? Ha det gott!

  • Svar på tråden första tråden och första barnet
  • Lincoln82

    Hej, jag och min fru håller som bäst på att försöka med att försöka få till vårt första barn. Hon gjorde ett positivt graviditetstest för ca en månad sedan och allting såg bra ut till en början. Det medförde naturligtvis att vi båda blev överlyckliga och började genast se framemot vårt kommande barn. Vi båda gjorde nämligen klart för varandra att vi såg en framtid innehållande barn när vi träffades för snart tre år sedan.

    2 veckor senare fick min fru en mensliknande blödning som varade ett par dagar, dock något försenad mot hennes vanlig mens, men helt utan pms och mensvärk. Hon gjorde ett nytt gravtest 2-3 dagar efter blödningen som visade negativt. Nu har det kommit upp att efter att även min fru börjat skriva på FL att det kan ha rört sig om en sk nidblödning. Så nu när det har gått ytterligare några veckor så ska vi köpa ett nytt gravtest och se om hon faktiskt fortfarande är gravid vilket jag verkligen hoppas att hon är.

Svar på tråden första tråden och första barnet