• lillagumman01

tre barn i baksätet, två framåt, en bakåt. HUR?

Visst kan du koppla ur krockkudden, men du måste försäkra dig om att den verkligen är det. Du kan stänga av den själv, följ instruktionerna som finns (förmodar jag) i handboken. Alternativt en auktoriserad Volvohandlare. Där kan de inte vägra koppla ur då det är där barnet sitter säkert - dock monterad stol mot färdriktningen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-04 08:15
    Här kan du läsa mer -
    www.volvocars.com/se/sales-services/sales/car-devices/child-safety/pages/faq.aspx

• Svar på tråden tre barn i baksätet, två framåt, en bakåt. HUR?
  • Mandelskorpan

Vi har tre barn i baksätet, två bakåt och en framåt. De bakåtvända stolarna är på var sida och den framåtvända i mitten. Femåringen klättrar in genom framsätet. Hon tar av sig skorna och klättrar bak helt enkelt. Ingen match för en smidig femåring.... De små (1 och 3) vill vi ha vid varsin dörr så vi lätt kan spänna fast dem.

• Mandelskorpan
    Mandelskorpan skrev 2013-01-04 08:54:48 följande:
    Vi har tre barn i baksätet, två bakåt och en framåt. De bakåtvända stolarna är på var sida och den framåtvända i mitten. Femåringen klättrar in genom framsätet. Hon tar av sig skorna och klättrar bak helt enkelt. Ingen match för en smidig femåring.... De små (1 och 3) vill vi ha vid varsin dörr så vi lätt kan spänna fast dem.

Kan tillägga att stolarna får plats bra mycket bättre med bakåtvänd/framåtvänd/bakåtvänd än när vi hade tre bakåtvända i baksätet. Så om jag hade två framåt + en bakåt skulle jag sätta bakåt i mitten om det var trångt. Bara man kommer åt att knäppa/lossa, då får man ju sträcka sig in.
Svar på tråden tre barn i baksätet, två framåt, en bakåt. HUR?