• Vyssanlull

Nån expert på Facebook? ser ej min mans statusuppdateringar

Det är verkligen jätteskumt, jag kan se alla mina vänners statusuppdateringar och delningar, de kommer både i nyhetsflödet på startsidan samt syns om jag går in på deras egna tidslinjer. Men min egen makes delningar och hans vänners inlägg kan jag varken se på hans tidslinje eller på nyhetsflödet. Det beror INTE på att han blockat mig eller ha sekretess på, vi har letat svar både han och jag och gått igenom alla inställningar vi hittat på både hans konto och mitt. Han har nyligen delat en bild från en annan vän, som jag skulle gå in och kommentera men jag kan inte ens se delningen. Däremot på den gemensamma vännens konto kan jag se bilden! Jag har letat runt på FB bland inställningar och ställda frågor men hittar ingen hjälp eller svar att få. Detta är ju jätteskumt! Jag har honom dessutom med bland mina familjemedlemmar, och där kommer alla andras familjemedlemmars statusuppdateringar med men inte hans! Jag kan som sagt heller inte se vad hans vänner eller våra gemensamma vänner skriver på hans tidslinje, men de kan se på min osv. Han har ingen sekretess utan öppet för sina vänner att se, men jag ser ändå inte! Nån som har en förklaring?

• Svar på tråden Nån expert på Facebook? ser ej min mans statusuppdateringar
  • TjockaJag

Största sannolikheten är att han har en sekretessinställning som ni missat. Något annat alternativ tror jag inte  det finns.

• Frontline

Gå in på hans profil och klicka på knappen vänner, där kan man ställa in om man vill se statusuppdateringar och se aviseringar det kan vara där det inte är ibockat..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Lady Namárië

Kolla dina inställningar också. Det går ju att dölja folk så att man slipper se vad de postar.

• Rainbow Dash

Har samma problem med en kompis. Jag kan inte se hennes grejer i flödet men dock om jag går in på hennes sida och hon kan inte se mina. Vi har inga block på varandra och inga andra särskilda inställningar. Ingen aning om varför och det är störigt. Kan du se bilder etc om du går in på hans sida?

• kikkie

När man skriver ett inlägg så kan man nere i högra hörnet där man skriver välja vilka som ska se inlägget! Klicka på dom två gubbar dom är där så ser ni vad det är inställt på

• Vyssanlull
    Rainbow Dash skrev 2013-01-04 09:38:54 följande:
    Har samma problem med en kompis. Jag kan inte se hennes grejer i flödet men dock om jag går in på hennes sida och hon kan inte se mina. Vi har inga block på varandra och inga andra särskilda inställningar. Ingen aning om varför och det är störigt. Kan du se bilder etc om du går in på hans sida?

Jag kan bara se de bilder jag själv lagt upp eller taggat honom i, inte bilder andra taggat honom i...
  • Vyssanlull
    Vyssanlull skrev 2013-01-04 10:09:59 följande:
    Jag kan bara se de bilder jag själv lagt upp eller taggat honom i, inte bilder andra taggat honom i...

Förresten nej, jag kan bara se hans profilbild! De bilder jag lagt in i hans tidslinje kan jag bara se från tidslinjen, inte från fotoalbumen! Den lilla inställningen där man fyller i vem som ska se ens uppdateringar står på Vänner hos honom o jag är ju hans vän men ser ändå inte..
  • Alecto

gå in på hans profil - där finns en ruta som säger att ni är vänner, ställ dig på den så kommer det upp en rullist, se om visa i nyhetsflödet är förbockad.

• Vyssanlull
    Alecto skrev 2013-01-04 10:46:37 följande:
    gå in på hans profil - där finns en ruta som säger att ni är vänner, ställ dig på den så kommer det upp en rullist, se om visa i nyhetsflödet är förbockad.

Japp det är den!
  • Matte6767

Har samma problem som ni beskriver, ser däremot om min vän skriver officiellt, hmm

Svar på tråden Nån expert på Facebook? ser ej min mans statusuppdateringar