• Anonym (che1990)

sjukskriven och obrydd arbetsgivare

Hej!
    Som rubriken lyder!!

Jag har varit sjukskrive i snart 2 månade med 2 veckors betalt utav arbetsgivaren och sedan ska vad jag förstår arbetsgivaren ringa försäkringskassan..

MEN.. Jag har varit hemma i snart 2 månader och dom har inte hört av sig till försäkringskassan än. ska tillägga att jag är hemma pga graviditet och jobbar inom resturang och klarar inte av stressen i köket eller press från dom jag jobbar med så jag lära gå hem MOT MIN VILJA. 
    Jag ringde min chef för ungefär 2 veckor sedan, strax innan jul och meddelade att uppgifter saknas hos försäkringskassan från henne och hon sa: jag har varken tid, ork eller lust jag har hur mycket som helst att göra och har inte haft tid och plus att jag är sjuk du får ringa**** (andra chefen) och ingen av dom visst hur man gjorde ens en gång så nu igår kollade jag med försäkringskassan igen och inga uppgifter finns...

Vart får jag pengar ifrån nu? Jag har väll räkningar att betala som alla andra.. Hur gr jag, kan jag begära nåågon typ av kompensation för att det är deras fel att det blivit så här.
    för alla vet väll att FK inte är om snabbaste i landet..

Tacksam för alla tips, vad jag kan säga som anställd.

• Svar på tråden sjukskriven och obrydd arbetsgivare
  • Försäkringskassan

Hej,

Om din arbetsgivare inte vill eller kan sjukanmäla dig kan du ringa själv till kundcenter för partners:
    0771-17 90 00 och förklara din situation och be dem hjälpa dig med en sjukanmälan. 
    Du kan även ringa vårt kundcenter 0771-524 524 och göra samma där.

Hoppas det var svar på din fråga,

hälsningar

Mimmi
    handläggare

Svar på tråden sjukskriven och obrydd arbetsgivare